Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Klubin brändin markkinointi

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Klubin brändin markkinointi"— Esityksen transkriptio:

1 Klubin brändin markkinointi
- Esimerkki Lions Club Heinola Jyränkö

2 Lähtökohta Me kilpailemme ihmisten vapaa-ajan käytöstä
Sisäinen brändäys varmistaa, että jäsenten kesken vallitsee yhteinen ymmärrys klubin toiminnan tarkoituksesta, arvoista, tavoitteista ja sitoutumisesta klubin toimintaan Ulkoinen brändäys on työkalu, joka auttaa parantamaan klubin julkisuuskuvaa, herättää haluttuja tunteita ja houkuttelee uusia jäseniä klubiin Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

3 Klubin lähtökohta Klubikokoukset olivat virallisia kokouksia eivätkä ne kiinnostaneet jäseniä Aktiviteetteihin oli vaikea saada osallistujia Klubin toiminta oli ”paikalleen jämähtänyttä” Jäsenmäärä oli laskussa Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

4 Mistä kaikki alkoi? Kaudella perustettiin klubitoiminnan kehittämistyöryhmä Jäseniksi valittiin sekä pitkäaikaisia että uusimpia klubin jäseniä Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

5 Mitä tehtiin? Muutettiin klubikokoukset vapaamuotoiseksi klubi-illoiksi Otettiin uudestaan käyttöön klubisauna ennen klubi-iltaa Tehtiin klubikysely jäsenille Käytiin arvokeskustelu ja päätettiin yhdessä klubin arvot Päätettiin uusia klubin verkkosivut Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

6 Lions Club Heinola Jyrängön brändilupaus
> Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

7 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

8 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

9 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

10 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

11 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

12 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

13 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

14 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

15 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

16 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

17 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

18 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

19 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

20 Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

21 Kannattiko? Mitä tapahtui?
Klubin jäsenmäärä on kasvanut 41 > 48 Klubin tunnettuus on kasvanut Klubikokoukset ovat viihtyisämpiä ja niihin osallistutaan enemmän Helpompi saada osallistujia aktiviteetteihin Yhteishenki on parantunut Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

22 Jokaisella klubilla on jo brändi!
Etulyöntiasemassa ovat jatkossa ne järjestöt ja yhdistykset, jotka tuovat itsensä esille houkuttelevana ja mielenkiintoisena mahdollisuutena ”Tuossa toiminnassa minä haluan olla mukana!” Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen

23 Rohkeasti brändäämään!
Kiitos! Yhteystiedot: Kari Koponen Puh Lions-liiton brändikiertue syksy 2014 Klubin brändin markkinointi Kari Koponen


Lataa ppt "Klubin brändin markkinointi"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google