Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sairaalatekniikan päivät Kuopio

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sairaalatekniikan päivät Kuopio"— Esityksen transkriptio:

1 Sairaalatekniikan päivät 11.2.2016 Kuopio
Paneelikeskustelu: Sairaalan teknisen ylläpidon uhat ja mahdollisuudet Pj. Juha Rantasalo Tekn.joht. Pasi Keskitalo PSHP Sairaalainsinööri Juhani Jauhiainen PSHP Kaupallinen johtaja Ville Tamminen Caverion Oy

2 1. Mitkä voivat olla ne asiat tai tekijät , joissa ulkoistettu palvelu voi muodostaa uhan sairaalan tekniselle ylläpidolle ( kiinteistöjen ylläpitoon liittyvät)? Näkökulma 1 : Sairaalatoiminnan jatkuvuuteen liittyvät tekijät: - onko tällaisia tekijöitä - jos on niin mitä ? Näkökulma 2: - Palvelujen saatavuus ja nopeus: - mitkä ovat sellaisia palveluja, joita tulee olla saatavilla viipymättä

3 Näkökulma 3: Näkökulma 4:
Perehtymättömyyden, osaamisen ja kokemuksen puutteeseen liittyvä riski Lisääkö ulkoistus tätä riskiä? Missä riskin toteutuminen on todennäköisintä tai pahimmat seuraukset? Näkökulma 4: Väite: Kustannusriski kasvaa ulkoistetuissa palveluissa ?

4 Näkökulma 5: Näkökulma 6:
Ulkoistettu palvelu = osaamisen ulkoistus  sairaala riippuvainen täysin ulkopuolisesta palveluntarjoajasta, joka johtaa monopolihinnoitteluun ja toiminnan jatkuvuuden riskeihin ? Näkökulma 6: Väite: Ulkoistetussa palvelussa työntekijä ei ole sitoutunut ja samalla tavalla vastuuntuntoinen kuin sairaalan oma työntekijä.

5 2. Mitkä ovat ne asiat tai tekijät, jotka ulkoistetut palvelut mahdollistavat sairaalatekniikan ylläpidolle? Näkökulma1 : Ulkoistetut palvelut mahdollistavat kustannusjouston kysynnän ja tarpeen mukaan Missä palvelulajeissa tämä on mahdollista sairaalassa? Näkökulma2: Mahdollistaa riittävät resurssit tarpeen ja tilanteen mukaan joustavasti Minkälaisissa töissä resurssivaihtelut ovat suurimmat sairaalan töissä ja tehtävissä

6 Näkökulma 3: Näkökulma 4:
Väite: Ulkoistettujen palveluiden mukana saadaan töihin kokenut ammattilainen Onko ostopalvelutöitä, joiden kohdalla väite pääsääntöisesti pitää paikkaansa ja onko aloja, joissa ulkoistettu palvelu ei kokemuspohjaisesti takaa ammattilaista Näkökulma 4: Väite: Ulkoistettujen palveluiden työntekijöiden työnjohtaminen on helpompaa kuin sairaalan omien työntekijöiden Minkälaisissa töissä tai tehtävissä tämä ominaisuus etu ja onko töitä ja tehtäviä, joissa kriittinen suhtautuminen parantaa lopputuloksen laatua?

7 Näkökulma 5: Näkökulma 6:
Huonosta ulkoistetusta palvelusta reklamoidaan herkemmin ja laatu paranee , huonosta työn suorittajasta tilaaja pääsee helposti eroon ja henkilö voidaan korvata uudella ? Kokemukset käytännössä ? Onko usein käytetty menetelmä? Näkökulma 6: Väite: Ulkoistetut palveluntuottajat tuovat markkinoille ja ottavat käyttöön uusia tehokkaampia työmenetelmiä kuin sairaalan oma henkilökunta. Näkemykset väitteestä, onko näin ja esimerkkejä jos on

8 Päätteeksi, jos jää aikaa:
Caverion : - 5 min aikaa kertoa mitä heillä on tarjota sairaaloiden tekniselle ylläpidolle


Lataa ppt "Sairaalatekniikan päivät Kuopio"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google