Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon"— Esityksen transkriptio:

1 Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon
Merja Nummela Toimistosihteeri/hoidon ja hoivan hallinto

2 Vastaajat Kysely toteutettiin joulukuussa 2016
Säännöllisen kotihoidon asiakkaille, työntekijät jakoivat sekä keräsivät lomakkeet käyntien yhteydessä Yhteensä 209 vastausta, noin 35 % asiakkaista. Säännölliset kotihoidon asiakkaat Vastatut vuonna 2016 Isojoki 83 30 Karijoki 39 19 Kauhajoki 319 106 Teuva 155 53 Ei kuntaa mainittuna 1 Yhteensä 596 209

3 Vastaajien tiedot Naisia 120 ja miehiä 62 78 % yli 75-vuotiaita
Enemmistö asui muualla kuin keskustassa 75 % asui yksin Suurin osa sai apua omaisiltaan

4 Tulokset Tyytyväisyys kotihoidon palveluihin kokonaisuutena:

5 Tulosten perusteella:
Palvelut tukivat kotona asumista (vajaa 89 %:n mielestä), 83 % katsoi, että myös lisäävät turvallisuudentunnetta Henkilökunnan käytökseen ja ystävällisyyteen oltiin tyytyväisiä Kouluarvosanoina keskiarvo kotihoidolle 8,7 Hoito- ja kuntoutussuunnitelma tunnettiin vähän heikosti

6 Ateriapalvelu ”Minun mielestäni näin on kyllä hyvä”
Ateriapalveluun noin puolet oli tyytyväisiä ja toinen puoli oli melko tyytyväisiä, 4 oli tyytymätöntä ”Minun mielestäni näin on kyllä hyvä” ”Vähän samanmakuista ruokaa liian usein” ”Olis kiva määrätä itse koska ruoka tulee” ”Ei sitä voi syödä”

7 Suuhygienia Vastaajista 26 katsoi tarvitsevansa apua suuhygienian hoidossa ” Vois päivittäin pestä tekarit. Ei tule itse pestyä” ”En ole osannut pyytää apua” ”Hampaitten pesun ja muun suuhygienian hoitaa kotipalvelu kahdesti päivässä. Hoito on ensiarvoisen tärkeää ja olen siihen erittäin tyytyväinen”

8 Kotihoidon kehittäminen
Turvalaitteista eniten käytössä: turvapuhelin, turvaranneke, rollaattori ja kävelykeppi Ehdotuksena mm. kamerayhteys asukkaan ja kotihoidon välillä Ei kuitenkaan liian tekniseksi mentäisi: ”Ei ainakaan robottia hoitajaksi. Robotti ei osaa hymyillä”

9 Toiveina/mietteinä Lisää henkilökuntaa Samojen hoitajien pysyvyys
Aikaa ulkoiluun ”Olen tyytyväinen kun saan olla kotona. Saan apua kun tarvitsen!” Teillä on yhdelle hoitajalle liikaa paikkoja…kiire. Mutta joka paikassa on kiire, tiedän sen. Ruuan jakajalla on kiire. Se on tämä aika” ”Kotihoidon maksut ovat liian suuret ja eläke on pieni”


Lataa ppt "Kotihoidon asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n kotihoitoon"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google