Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu"— Esityksen transkriptio:

1 Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu
:( :) t1 tn Vau ominaisuudet Enempi on parempi ominaisuudet Minimi ominaisuudet Pohjautuu Nokriaki Kanon Kano malliin

2 Kano-malli – esimerkki
:( :) t1 tn Vau ominaisuudet Asiakkaat saavat halutessaan ruoka-annosten reseptit Enempi on parempi ominaisuudet Asiakkaan auto pestään ruokailun aikana Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi Ruoka-aineiden alkuperä on ilmoitettu Ravintola on viihtyisä Asiakkaalle on varattu paikka jossa syödä Minimi ominaisuudet Ravintolassa on astiat ja ne ovat puhtaita Ravintolaan on helppo tulla Ravintolasta saa ruokaa Pohjautuu Nokriaki Kanon Kano malliin

3 Kano-malli – Miten täytetään
3) Asiat joita asiakas ei osaa pyytää, mutta joiden tarjoamisen asiakas kokee hyödylliseksi. Kano-malli – Miten täytetään 2) Mitä asiakas on sanoo tarvitsevansa tai arvostavansa? Mitä enemmän näitä asioita asiakkaalle tarjotaan, sitä tyytyväisempi hän on Kano-mallia käytetään luokittelemaan asiakkaan tarpeita. 1) Tuotteen tai palvelun minimi ominaisuudet – Mitä asiakas olettaa itsestään selvänä osana palvelua. 2) Enempi on parempi – Ominaisuudet joita asiakas sanoo arvostavansa. 3) Vau ominaisuudet – asiat joita asiakas arvostaa, mutta ei nimenomaisesti osaa pyytää. :( :) t1 tn Asiakkaat saavat halutessaan ruoka-annosten reseptit Asiakkaan auto pestään ruokailun aikana Ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi Ruoka-aineiden alkuperä on ilmoitettu Ravintola on viihtyisä Asiakkaalle on varattu paikka jossa syödä Pystyakseli kuvaa asiakkaan tyytyväisyyttä tarjottuun palveluun tai toiminnallisuuteen. Vaaka-akseli kuvaa tuotteen tai palvelun ominaisuuksia Ravintolassa on astiat ja ne ovat puhtaita 1) Asiat joiden asiakas olettaa olevan kunnossa. Näiden asioiden tuottaminen asiakkaalle ei riitä positiivisen kokemuksen muodostumiseen, mutta jos jokin asia puuttuu asiakas on tyytymätön Ravintolaan on helppo tulla Nuoli t1- tn kuvaa ajan yli tapahtuvaa siirtymää, jossa vau ominaisuuksista tulee ensin asioita joita asiakkaat pyytävät ja sitten asioita joita asiakkaat olettavat tai vaativat minimi palvelulta Ravintolasta saa ruokaa Pohjautuu Nokriaki Kanon Kano malliin


Lataa ppt "Kano-malli – asiakastarpeiden luokittelu"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google