Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pelisuunnittelua Ryhmä 3.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pelisuunnittelua Ryhmä 3."— Esityksen transkriptio:

1 Pelisuunnittelua Ryhmä 3

2 Historian aikakausia ja henkilöitä
Napoleon Leonardo da Vinci Galileo Galilei Intiaanit Jeesus Faarao Jean Sibelius Hitler Muinainen Egypti Tintin seikkailut Amerikan löytö Titanic Olympialaiset 1200-luku Jääkausi Espanja 50-luku 60-luku Kivikausi

3 Pelipiste Kesto noin 10 minuuttia (max)
Rastia pitää oppilasryhmä (6 – 8 oppilasta, voivat vuorotella) Rastilla pitää olla tekemistä koko pelaamaan tulevalle porukalle Miten tarina kerrotaan? Mistä löytyy faktatietoa tehtävän/ongelman ratkaisemiseen? Mitä ryhmän pitää tehdä/ratkaista ennen monivalintakysymystä? Rasti päättyy monivalintakysymykseen

4 Tavoitteet ke 9.12. Tavoitteiden selkiytyminen Yhteistyö!
Aikakauden valinta Tarinan hahmottuminen alkaa Työryhmien esittely Bloggareiden valinta (2-3)

5 Tavoitteet to 10.12. Tarinan kehittelyä yhdessä
Työryhmiin jakautuminen (koulutusta bloggareille) Pelipisteen alustavaa suunnittelua Mitä faktoja tarvitaan? Miten ne esitetään?

6 Tavoitteet ma

7 Tavoitteet ti

8 työryhmät Millaisia taitoja eri ryhmissä tarvitaan?

9 A. Tekniikkaryhmä (noin 4 jäsentä)
- tuottaa tarinan mediasisällöt pelipisteeseen. Kuvaa, editoi, tallentaa. - valitkaa sellaisia sovelluksia, joita tämän ryhmän jäsenet osaavat jo kenties käyttää - jos ryhmässä joku osaa editoida kännykällä/tabletilla videoita, sellainen olisi hyvä tässä ryhmässä!! - tekevät tiedonhankintaryhmän tuottaman monivalintakysymyksen Google Forms ohjelmalla - ottavat rooleihin muita ryhmän jäseniä - myös faktaryhmä voi tarvittaessa tehdä videoita

10 B. Tiedonhankintaryhmä (noin 4 jäsentä)
- etsii fiktiivistä tarinaa vastaavat faktat - pelin tarinaksi muunnettuun osaan etsitään tieto, joka kertoo, miten asiat oikeasti ovat. - voivat olla esim. sanomalehtityyliin tehty tietoiskuja, kuvasarja, video, video still- kuvista, "puhuva pää", asiantuntijahaastattelu - voi myös etsiä faktoja, jotka voi muuttaa pelin tarinaan sopivaksi. - valitaan ryhmästä kaksi henkilöä, joille annetaan käyttöoikeus pelisivustolle. Kutsu peliryhmän sivun muokkaajaksi lähetetään sähköpostiin. - suunnittelevat monivalintatehtävän, joka suoritetaan rastin päätteeksi

11 C. Pelinrakentajat (2-3 jäsentä)
- pieni tiimi - päättää miten tehtävä annetaan pelipisteessä pelaajille: miten tehtävä esitellään pelipisteessä "pelaajan silmä", mitä pelipisteellä tarvitaan miten tehtävä suoritetaan ennen monivalintatehtävän saamista: tekemistä tulee olla koko joukkueelle!

12 D. Bloggerit (2-3 jäsentä)
kirjoittavat kehystarinan puhtaaksi Google Siteen pitää ryhmän toiminnasta blogia Bloggeriin - tehtävien jako ja aikataulutukset

13 E. Ohjausryhmä (4 henkeä ryhmistä A.-D.)
listaa yhteispalaverissa päivän tavoitteet, tehtävät ja aikataulusopimukset kirjaa syntyvät kysymykset ja ongelmat blogiin välittää ohjauspyynnöt ja avunpyynnöt ohjaaville opettajille huolehtii, että annetut tehtävät tulevat ajallaan valmiiksi

14 RYHMÄ A RYHMÄ B


Lataa ppt "Pelisuunnittelua Ryhmä 3."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google