Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
1
MYK työrauhaa ja järjestystä
Ryhtiliike toimintaan MYK 7-9
2
Tavoitteena työrauha ja hyvä käytös
Meidän aikuisten jatkuvaa kasvatustyötä: Olen itse malliesimerkkinä hyvässä käytöksessä Aloitan ja lopetan oppitunnit täsmällisesti Pidän itse kiinni yhdessä sovituista linjauksista ja pelisäännöistä Annan lapsille ja nuorille mahdollisuuden korjata käytöstään/ oppia hyviä tapoja – neuvon, ohjaan ja opastan Ja teen tämän uudestaan ja uudestaan ja uudestaan…
3
Kasvatuskeskustelu Nyt MYKissä kaken aktiivinen käyttöönotto; ensisijainen tapa tarttua oppilaan ei-toivottuun käytökseen Kokemukset muualta; aluksi joudutaan pitämään kakeja paljon, mutta sitten tilanne rauhoittuu ja ”kake on alkanut purra” Tiedottaminen huoltajille ja oppilaille
4
Kasvatuskeskustelun portaat
1.porras: opettaja (+ kirjuriope) ja oppilas 2.porras: opettaja (+kirjuriope), huoltaja ja oppilas 3.porras: rehtori/apulaisrehtori, opettaja, huoltaja ja oppilas Kake-keskustelun kirjaaminen wilman lomakkeeseen kaikissa kake-keskusteluissa! Kake-keskustelu on hyvä pitää napakkana (10-15 min riittää usein) ja yhteen asiaan keskittyen valmistaudu keskusteluun
5
Milloin ainakin kake? Kake tulee käyttöön silloin kun oppilaalla: * 6 myöhästymismerkintää * 6 koulualueelta poistuminen merkintää * 6 oppitunnin häirintämerkintää Tupakanpoltto: jälki-istunto toistuvat jälki-istunnot tupakanpoltosta 3.asteen kake (rehtori, huoltaja, oppilas)
6
Työrauhaa ja hyvää käytöstä
MYK 1-6
7
Milloin kasvatuskeskustelu?
Kun opettajan/ opettajien huoli herää TAI Oppilaalle kertynyt kymmenen (10) wilmamerkintää: Kotitehtävien ja opiskeluvälineiden unohtaminen Oppitunnilta myöhästyminen Työrauhan häirintä Huono käytös
8
½h jälki-istunto tulee jos oppilas:
Heittelee lumipalloja, käpyjä tms. Jokin muu vakava koulun sääntöjen rikkominen Jälki-istunnosta laitetaan myös Wilma- merkintä (kurinpitotoimet)
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.