Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen"— Esityksen transkriptio:

1 Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
Merja Nummela Toimistosihteeri /hoidon ja hoivan hallinto

2 Palveluasuminen Kysely suoritettiin joulukuussa omissa yksiköissä, suurin osa haastateltiin, osa täytti kyselyn itsenäisesti 146 vastausta (noin 50 %) Palveluasumisen yksikkö Kunta Asumismuoto Asukaspaikat kyselyajankohtana Vastaajien määrä Asuulikoti Kauhajoki tehostettu palveluasuminen 21 13 Henriikkakoti Teuva intervallip. 20 Koivukartano Isojoki 26+3 intervallip. Kultatähkä 19 14 Niittyleinikki tavallinen palveluasuminen 10 9 Nummiranta 8 Saliininkoti Karijoki intervallip. 16 Sanssin palvelukoti intervallip. 53

3 Vastaajat 96 naista, 40 miestä Yli puolet yli 85 vuotiaita
Lähes puolet kauhajokisia 27 % intervalliasukkaita Suurin osa asunut yksikössä 1-5 vuotta

4 Tuloksia Asiakkaat viihtyvät yksikössään suhteellisen hyvin, 4 ei viihtynyt Viihtyvyyttä loi henkilökunta sekä hyvä ruoka ja palvelu ”Ittes vikaa, jos ei viihdy” ”Kotikaipuuta on” 90% tunsi olonsa turvalliseksi kodissaan, pääasiassa turvallisuutta toi henkilökunta

5 Tuloksia… Lähes kolmannes tunsi olonsa ajoittain yksinäiseksi (vähentynyt kuitenkin viime kyselystä) Yhteenkuuluvuutta toi henkilökunta ja toiset asukkaat, palvelukodin sosiaalisuus ”Juttuseuraa on tarpeeksi. Aika ei tule pitkäksi” ”Ei kukaan lähesty minua – yksinäisyyttä vaan”

6 Tuloksia.. Ohjelmana toivottiin pääasiassa musiikkia sekä esiintyjinä että yhteislauluina. Ruokaa pidettiin hyvänä 23 % vastaajista haluaisi ulkoilla enemmän (vapaaehtoistoiminta?) Henkilökunnan käytökseen pääosin tyytyväisiä, myös epäystävällisyyden kokemuksia löytyi: ”Joskus tulee sanottavaa puolin sun toisin”

7 Tuloksia… Hoitoon vastaajat olivat suht tyytyväisiä
Omahoitajaa ei osattu nimetä ”Hoitajilla on liian kiire” ”Enemmän ulkoilua, liikkumista ympäristössä” ”Ei enempää voi antaa, kuin ihminen voi”

8 Palvelukotien asiakkaiden läheisten tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen
146 vastausta (noin 56 %) Eniten vastauksia Sanssin palvelukodin asukkaiden läheisiltä (isoin yksikkö) Lähes 30 % intervalliasukkaiden läheisiä

9 Tuloksia Yksikkö soveltuu läheisen hoitopaikaksi ja se koettiin turvalliseksi. Turvallisuutta toi pääasiassa henkilökunnan paikallaolo, se että apu on aina lähellä, turvattomuutta taas henkilökunnan vähyys ”Hyvä ja luotettava ”turvasäilö”. Jos jotain sattuu, sairaala lähellä ja lääkäri. Ulkoilun puute!”

10 Tuloksia… Hygieniasta huolehditaan hyvin (3 vastaajan mielestä kuitenkin heikosti) Ohjelmaan ja harrastetoimintaan oltiin tyytyväisiä Omahoitajaa eivät omaisetkaan osanneet pääosin nimetä Läheisen voinnista toivottiin paremmin tietoa ja yhteyden saamisen toivottiin olevan helpompaa, avoimissa vastauksissa toivottiin pieniä hoitopalavereita silloin tällöin

11 Tuloksia… Henkilökunnan käytökseen ja ammattitaitoon oltiin nyt tyytyväisempiä kuin viime kyselyssä ”Ovat aina erittäin ystävällisiä ja osaavat sanoa kuinka läheiseni voi tai on voinut koko päivänä” ”Pitääkö henkilökunnalla olla ruokatauko kaikilla samaan aikaan” ”Ei voisi parempaa olla”


Lataa ppt "Palvelukotien asiakkaiden tyytyväisyys LLKY:n palveluasumiseen"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google