Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Viestinnän tilanne kesä 2016

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Viestinnän tilanne kesä 2016"— Esityksen transkriptio:

1 Viestinnän tilanne kesä 2016
Projektipäällikköpäivät Vierumäki

2 Missä mennään nyt – havaintoja
Ohjaamot erilaisia, myös viestintä ja markkinointi vaihtelee, useimmilla on vilkasta – resurssit /osaaminen/nuorten osuus? Some-kanavat ovat monilla vahvasti käytössä: FB, IG, WhatsApp, osalla Twitter, Snapchat ehkä tulossa – pienikin suunnitelmallisuus tärkeää ja kokonaisstrategia kirkastuu – analytiikkaa opiskelemme jatkossa Verkkosivustojen tilanne vaihteleva ja kehittyvä Brändi orastaa hyvin - Ohjaamoja ympäri Suomea lähes 40, toimivat noin sadan kunnan alueella ja lisää tulossa – somenäkyvyys etunenässä raivaa tilaa ja kasvattaa sitoutumista Ohjaamoissa yhteensä noin 300 työntekijää – henkilökohtaiset profiilit, verkostot yms. työntekijälähettiläisyys Mediaosumia tasaisesti, lisää mahtuu monipuolisesti – laitattehan tuloksia tiedoksi Kokonaiskuva tilanteesta/tarpeista ja suunnitelmista tarkentuu alkavissa viestintä- ja vaikuttamispalavereissa (Lync) – kutsut tulossa

3 Kolme tapaa, jolla edetään tässä vaiheessa
1. Verkkosivustot ja Kohtaamon uutiskirje syksystä lähtien Kohtaamo.info Uutiskirje – paikalliset uutiskirjeet ? kuinka toimivat? Ohjaamot.fi - valtakunnallinen markkinointi 2. Kanava-/väline ja (-osaamisen) edelleen laajentaminen Video nousee vahvasti, bloggaus, tubettaminen Jalkatyö, viestin vieminen palveluista asiakkaiden elämään ja ympäristöön Ammatti- ja muun median entistä vahvempi, monipuolisempi hyödyntäminen 3. Perustyö, sidosryhmät, vaikuttaminen ja markkinointi -> brändin edelleen rakentuminen Tärkein perustyö tehdään edelleen palvelulupauksessa ja sen täyttämisessä - tiedämmekö tarpeeksi miten tavoitteet toteutuvat? Kakkosena on jatkuva ja sitkeä vuorovaikutus verkoston ja sidosryhmien kesken -> tietoa tuloksista päättäjille Ohjaamo ja nuorten ohjauksen teemat jatkumona agendalle Valtakunnallinen ja paikallinen, esim. 2. Ohjaamo-viikko

4 Ohjaamojen toiveita – tästä eteenpäin
Valtakunnallinen tuki markkinointiin ja sitä kautta myös juurruttamiseen Nuorten tavoittaminen - tukea tämä tarkentuu valtakunnan tasolla mm. Ohjaamot.fi –sivuston lanseerauksessa ja siitä eteenpäin Työryhmä Ohjaamoista ?, ostopalvelua, osaamisen lisääminen? ja nuoret mukaan entä mitä tarvitaan tueksi paikallisesti? Hyvien käytänteiden jakaminen ? Työllistymisen nostaminen vahvemmin esiin - Porin Suomi Areena 2016/2017 - tavoitteissa kärkenä, miten toiminnassa ja sen synnyttämissä mielikuvissa? Materiaalitarpeita – nuorten ”esite”/video verkkosivuille - muu tarpeellinen kama

5 Ohjaamoiden onnistumiset – rakenna viestejä näille!
Nuorten saama palvelu Monialainen ja laaja yhteistyö Osaava ja innostunut henkilökunta Hyvä palaute nuorilta

6 Kiitos!


Lataa ppt "Viestinnän tilanne kesä 2016"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google