Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE"— Esityksen transkriptio:

1 BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
ASIAKASRYHMÄT 2)Keitä ovat tärkeimmät toimittajamme? Mitä ydintoimintoja arvolupauksemme vaatii? (tuotanto, hankinnat) Mitä arvoa tuotamme asiakkaalle? Millaista suhdetta kukin asiakasryhmä meiltä odottaa? Kenelle tuotamme arvoa? 1) Keitä ovat tärkeimmät kumppanimme? Mitä asiakkaan ongelmia ratkaisemme? Millainen suhde on jo olemassa? Keitä ovat tärkeimmät asiakkaamme? 3) Mitä resursseja saamme heiltä? Mitä asiakassuhteiden hoito vaatii? Millaisia asiakastarpeita tyydytämme? Mitä ansaintamallimme vaatii? (tulolähteet, yrityksen tai muun toimijan tarjoaman hyödyn ,hyödyn hinnoittelun ja maksajan. ). Millaisia tuote- ja palveluyhdistelmiä tarjoamme kullekin LUOKITTELUJA asiakasryhmälle? Mitä suhteiden ylläpito maksaa? Massamarkkinat Niche OMINAISUUKSIA ESIMERKKEJÄ Segmentointi (lohkominen) Uutuusarvo Henkilökohtainen palvelu (nimetty/yleinen) Laajentuminen Suorituskyky Itsepalvelu Monisuuntaiset alustat (esim. ebay, über…) Brändi/Design Räätälöity Mukautettavuus Automatisoitu palvelu Ongelmanratkaisu Kustannussäästö Riskien hallinta Saavutettavuus Mukavuus/käytettävyys RESURSSIT KANAVAT Mitä ydinresursseja arvolupauksemme vaatii? Miten arvolupaus toimitetaan asiakkaalle? Mitä jakelukanavamme vaativat? Miten kanavat muuttuvat asiakkuuden elinkaaren eri vaiheissa: Mitä ansaintamallimme vaatii? KANAVAN VAIHEET 1. TUNNETTUUS – kuinka asiakas tulee tietoiseksi yrityksestämme 2. ARVIOINTI – miten asiakas voi arvioida arvolupaustamme RESURSSILUOKKIA 3. HANKINTA – miten asiakas ostaa meiltä tuotteita/palveluita Fyysiset materiaalit 4. TOIMITUS – miten toimitamme asiakkaalle arvolupauksen Ihmiset Taloudelliset Miten tavoitamme? Henkinen pääoma (IP, data…) Miten kanavat toimivat yhdessä? Mitkä toimivat parhaiten? Mitkä ovat kustannustehokkaimpia? KULURAKENNE TULOVIRRAT Mistä asiakkaamme ovat valmiita maksamaan? TULOTYYPIT Mistä he tällä hetkellä maksavat? Myynti Miten he maksavat nyt? Käyttö Miten he haluaisivat maksaa? Tilaus Vuokra/leasing Mikä on hinnoittelumalli? HINNOITTELUMALLI Kiinteä Dynaaminen Huutokauppa/neuvottelu Kiinteän hinnoittelun variaatiot Listahinta Tuoteominaisuuksiin perustuva Asiakasryhmään perustuva Määrään perustuva Mitkä ovat merkittävimmät kulumme? Mitkä resurssit ovat kalleimpia? Mitkä ydinprosessit ovat kalleimpia? MIHIN LIIKETOIMINTAMALLIIN TOIMINTA PERUSTUU Kustannusjohtuja Erottautumiseen pohjautuva HUOMIOITAVAA Kiinteät kulut Muuttuvat kulut ASIAKAS: SUUNNITTELIJA: PVM: VERSIO: Tämä työkalu on suomennos Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 lisenssillä julkaistusta, Strategyzerin tuottamasta englanninkielisestä teoksesta.

2 BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE
ASIAKASRYHMÄT RESURSSIT KANAVAT KULURAKENNE TULOVIRRAT ASIAKAS: SUUNNITTELIJA: PVM: VERSIO: Tämä työkalu on suomennos Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 lisenssillä julkaistusta, Strategyzerin tuottamasta englanninkielisestä teoksesta.


Lataa ppt "BUSINESS MODEL CANVAS KUMPPANIT YDINTOIMINNOT ARVOLUPAUS ASIAKASSUHDE"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google