Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSanteri Aho Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
{ Meidän päiväkodin digistrategia Case: Jyväskylän kaupunki ja eHipsu-hanke Meidän päiväkodin digistrategia
2
”Digitaalinen tarkoittaa italianpataa, mutta ilman herneitä.” Lenni, Lauri ja Azra, eskarilaiset ”Se on joku Ti-Ti Nallekokous.” Luna, eskarilainen Meidän päiväkodin digistrategia
3
Jyväskyläläisille eskarilaisille suunnattu eHipsu –eskarin tulevaisuusnäyttö - hanke alkoi vuonna 2013 Hankkeeseen saatiin OPH:n hankerahaa, jotka olivat kohdennettu laitehankintoihin eHipsu-prosessiesitykseen pääset eHipsu-prosessiesitykseen pääset tästätästä Hanketta lähti vetämään kaksi päiväkodin johtajaa, Merja Hautakangas ja Teijo Paananen eHipsu-ohjausryhmässä päädyttiin hankkimaan iPad mini –tabletteja oheistarvikkeineen Päiväkodin suunta digitaaliseksi Meidän päiväkodin digistrategia
4
Käytäntöön projekti jalkautettiin: tabletti-oppimispiirien kautta eskariopettajien itseopiskelun kautta vertaistukiopettajien avulla -> vertaistukiopettajat valittiin eri alueilta eskarilaisten omien kokeilujen ja osaamisen kautta esimiesten tuella yhteisten käyttöönottokoulutusten avulla Käytännön hommia Meidän päiväkodin digistrategia
5
Innostavaa koulutusta laajalla rintamalla Helppokäyttöistä, opetussuunnitelmiin perustuvaa laitteistoa riittävästi Ict-strategiaa Verkostoitumista: kaikkea on jo olemassa, tietoa pitää jakaa ja se on helposti jaettavissa Esimiesten vahvaa tukea Niin ja mitä tarvitaan? Meidän päiväkodin digistrategia
6
Varhaiskasvatus- ja esiopetussuunnitelmien tiukkaa huomioimista: 1. Kaikille lapsille mahdollisuus innostua ja kokeilla uutta 2. Leikki läsnä 3. Oppimista lapsen oman toiminnan ja omiin mahdollisuuksiin luottamisen kautta 4. Kokeillaan ja harjoitellaan 5. Kasvattajien mahdollistavaa toimintaa 6. Arviointia, seurantaa ja dokumentointia Meidän päiväkodin digistrategia Niin ja mitä tarvitaan?
7
- vuosina 2015-2017 tavoitteena on, että jokainen esiopettaja saa oman päätelaitteen - jokaisella esiopetusryhmällä on vähintään yksi tabletti seitsemää lasta kohti - työvälineet tarpeen mukaan - oppilaasta ja opettajasta osaaja - oppijalähtöisyys/liikkeelle ja luontoon - sähköiset sisällöt - oppimisympäristöt oppimistiloiksi - Jyväskylän Kasvun ja oppimisen lyhyen toimintasuunnitelman löydät tästä löydät tästälöydät tästä STRATEGIOITA PITÄÄ OLLA! Meidän päiväkodin digistrategia
8
Johtajan seurattava aikaansa: some, media, verkostot antavat paljon, kun niihin vain uskaltaa sukeltaa Koko organisaation johtamisen pitää olla myötävirtainen Pitkäjänteisyyden ja jatkuvuuden varmistamista Johtajan asenne on viesti Hankintoihin on resursoitava Koulutuksien tärkeys ymmärrettävä Mitä onnistunut digitalisointi edellyttää johtamiselta? Meidän päiväkodin digistrategia
9
Käytössä on inhimillisen digitaalisaation kokonaisuus (INDIKO): - digikansio, joka avataan, kun lapsi aloittaa varhaiskasvatuksen ja seuraa hänen mukanaan koko kasvatushistorian paikkakunnasta ja hallintokunnasta riippumatta - digitaalisiin palveluihin kirjaudutaan yhden käyttäjätilin kautta - tekniikka on helppoa käyttää, käyttäjälähtöistä, innostavaa, oppimista tukevaa, luotettavaa, turvallista, tasa-arvoista ja ekologisesti järkevää - järjestelmät tukevat käyttäjiä - viestintä on joustavaa joka suuntaan: vanhemmilta päiväkotiin, päiväkodista vanhemmille, kaikkia osallistavaa Millainen on Jyväskylän digitaalinen päiväkoti 2020 - hillitöntä visiointia vai onko sittenkään? Meidän päiväkodin digistrategia
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.