Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Roosa nauha Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Roosa nauha Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee."— Esityksen transkriptio:

1 Roosa nauha 2015

2 Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee kotimaista syöpätutkimusta sekä tarjoaa tukea ja neuvontaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Syöpäsäätiö on ollut mukana vaikuttamassa siihen, että yhä useampi voittaa vaikean sairauden. Kun toiminnan alussa vain kolmannes syöpään sairastuneista voitiin parantaa, nyt jo kaksi kolmesta paranee. Roosa nauha on Syöpäsäätiön tunnetuin ja suurin keräyskampanja. Vuonna 2014 kampanjalla kerättiin 1,15 miljoonaa euroa.

3 Roosa nauha - historiaa Kansainvälinen rintasyöpäkampanja sai alkunsa 1990-luvun alussa Yhdysvalloissa. AIDSin vastaisesta kampanjasta innostuneet Evelyn H. Lauder ja Alexandra Penney halusivat kiinnittää huomiota rintasyövän yleistymiseen ja kerätä varoja rintasyövän tutkimukseen. Rintasyöpäkampanjan symboliksi valittiin vaaleanpunainen silkkinauha (pink ribbon). Kampanja levisi nopeasti ympäri maailman ja lokakuu vakiintui kansainväliseksi rintasyöpäkuukaudeksi. Roosa nauhalla on kerätty varoja Suomessa vuodesta 2003 alkaen. Tänä syksynä keräys starttaa 13. kerran Suomessa. Roosa nauha toteutetaan tänä vuonna 22.9.-31.10.2015 Nauhan design vaihtuu vuosittain. Roosa nauha -design ja nauhasuunnittelija paljastetaan 22.9. keräyksen alkaessa. Nauhasuunnittelijoina on vuosien varrella nähty Maija Louekari (2008), Hanna Sarén (2009), Jukka Rintala (2012) ja Minna Parikka (2014).

4 Roosa nauha Rintasyöpään sairastuu joka kahdeksas suomalainen nainen, vuosittain noin 4 800 naista. Rintasyöpään menehtyy 870 naista vuodessa. Roosa nauha -keräys tukee kotimaista rintasyöpätutkimusta sekä sairastuneille tarjottavia neuvontapalveluja. Roosa nauha –keräyksellä on tuettu vuosina 2005 – 2014 rintasyöpätutkimusta yhteensä 3 074 000 eurolla. Rintasyöpätutkimus tarvitsee edelleen varoja. Syöpäsäätiön tavoitteena on vaikuttaa siihen, että yhä useampi syöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa, sekä varmistaa että jokainen syöpään sairastunut saa tarvittavan tuen sairauden eri vaiheissa. Kansainvälinen rintasyöpätietoisuuden kuukausi on lokakuu. Roosaa silkkinauhaa käytetään tuolloin rintasyövän vastaisen taistelun symbolina ympäri maailmaa. Suomessa käytetty Roosa nauha -tunnus on Syöpäsäätiön rekisteröimä tavaramerkki. Roosa nauha -keräyksen teemana on tänä vuonna Käsi sydämellä.

5 Osallistumistavat Osta nauha 3 € Jälleenmyyjät: jäsenyhdistykset, Lindex, Prisma, S-market, Alepa, Sale, ABC Market, Yliopiston Apteekki sekä Taito Groupin käsityömyymälät Osta Roosa nauha –tuote Yhteistyökumppaneiden myymät tuotteet ilmestyvät kauppoihin syys-lokakuussa ja niiden hinnasta lahjoitetaan osa Roosa nauha –keräykseen. Katso tarkemmat tiedot www.roosanauha.fi

6 Osallistumistavat Perusta oma keräys osoitteessa: oma.syopasaatio.fi Lahjoita roosanauha.fi Seuraa Roosa nauhaa somessa : Facebook.com/roosanauha Instagram.com/roosanauha Twitter.com/roosanauha

7 Tärkeät päivämäärät  Roosa nauha –pressitilaisuus ti 22.9. klo 9.00  Roosa nauha päivä 9.10.  Kampanja-aika ja Roosa nauhojen myyntiaika 22.9. – 31.10.

8


Lataa ppt "Roosa nauha Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google