Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Roosa nauha Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Roosa nauha Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee."— Esityksen transkriptio:

1 Roosa nauha 2015

2 Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee kotimaista syöpätutkimusta sekä tarjoaa tukea ja neuvontaa syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Syöpäsäätiö on ollut mukana vaikuttamassa siihen, että yhä useampi voittaa vaikean sairauden. Kun toiminnan alussa vain kolmannes syöpään sairastuneista voitiin parantaa, nyt jo kaksi kolmesta paranee. Roosa nauha on Syöpäsäätiön tunnetuin ja suurin keräyskampanja. Vuonna 2014 kampanjalla kerättiin 1,15 miljoonaa euroa. Vuonna 2014 Roosa nauha -rahastosta jaettiin tutkimusapurahoja yhteensä 560 000 euroa. Keräyksellä tuetaan myös Syöpäjärjestöjen valtakunnallista, maksutonta neuvontapalvelua ja maakunnissa tehtävää neuvontaa. Syöpäjärjestöjen neuvontahoitajat auttavat syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään sairauden eri vaiheissa. Vuonna 2014 neuvontapalvelun tuki oli 400 000 euroa.

3 Pink Ribbon – Roosa nauha Kansainvälinen rintasyöpäkampanja sai alkunsa 1990-luvun alussa Yhdysvalloissa. AIDSin vastaisesta kampanjasta innostuneet Evelyn H. Lauder ja Alexandra Penney halusivat kiinnittää huomiota rintasyövän yleistymiseen ja kerätä varoja rintasyövän tutkimukseen. Rintasyöpäkampanjan symboliksi valittiin vaaleanpunainen silkkinauha (pink ribbon). Kampanja levisi nopeasti ympäri maailman ja lokakuu vakiintui kansainväliseksi rintasyöpäkuukaudeksi. Roosa nauhalla on kerätty varoja Suomessa vuodesta 2003 alkaen. Tänä syksynä keräys starttaa 13. kerran Suomessa. Roosa nauha toteutetaan tänä vuonna 22.9.-31.10.2015 Nauhan design vaihtuu vuosittain. Roosa nauha -design ja nauhasuunnittelija paljastetaan 22.9. keräyksen alkaessa. Nauhasuunnittelijoina on vuosien varrella nähty Maija Louekari (2008), Hanna Sarén (2009), Jukka Rintala (2012) ja Minna Parikka (2014).

4 Rintasyöpä Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä Suomessa. Siihen sairastuu vuosittain noin 4 700 naista eli lähes joka kahdeksas nainen. Rintasyövän ennuste on parantunut, koska syövät todetaan aiempaa varhaisemmassa vaiheessa ja hoitomenetelmät ovat kehittyneet. Tällä hetkellä noin 90 % potilaista on elossa viiden vuoden kuluttua sairauden toteamisesta. Roosa nauha -keräyksen tavoitteena on, että yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa ja että jokainen voi saada tarvitsemansa tuen sairauden eri vaiheissa.

5 Keräyskohde Roosa nauha kerää varoja: kotimaiseen syöpätutkimukseen, erityisesti rintasyövän tutkimukseen asiantunteviin neuvonta- ja tukipalveluihin sekä sairastuneille että heidän läheisilleen syövän ehkäisyyn Roosa nauha -rahastosta on jaettu apurahoina syöpätutkimukseen vuosien 2005 – 2014 aikana kaikkiaan 3 074 000 €.

6 2015 teemat Kampanjan tämänvuotinen teema ”Käsi sydämellä” kuvaa ajatusta siitä, että auttavia käsiä ei voi koskaan olla liikaa - ja jokainen meistä voi pienilläkin teoilla muuttaa maailmaa. ”Käsi sydämellä” -teema näkyy erityisesti tämän vuoden Roosa nauhan designissa. Terveysteema on arkiliikunnan merkitys. -> Viestinnässä halutaan korostaa arkiliikunnan merkitystä ja passiivisuuden, erityisesti istumisen, vähentämistä.

7 Roosa nauha –kasvot haastatteluihin -Roosa nauha -kampanjapäällikkö Tuuli Lahti tuuli.lahti@cancer.fi tuuli.lahti@cancer.fi -Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen sakari.karjalainen@cancer.fi sakari.karjalainen@cancer.fi -Syöpäsäätiön ylilääkäri Riikka Huovinen riikka.huovinen@cancer.fi riikka.huovinen@cancer.fi -Syöpätutkija Juha Klefström -juha.klefstrom@helsinki.fijuha.klefstrom@helsinki.fi -Vuoden 2015 nauhasuunnittelija (paljastetaan 22.9)

8 Miten osallistua? Osta nauha 3 € Jälleenmyyjät: jäsenyhdistykset, Lindex, Prisma, S-market, Alepa, Sale, ABC Market, Yliopiston Apteekki sekä Taito Groupin käsityömyymälät Osta Roosa nauha –tuote Yhteistyökumppaneiden myymät tuotteet ilmestyvät kauppoihin syys-lokakuussa ja niiden hinnasta lahjoitetaan osa Roosa nauha –keräykseen. Katso tarkemmat tiedot www.roosanauha.fi

9 Miten osallistua? Perusta oma keräys osoitteessa: oma.syopasaatio.fi Lahjoita roosanauha.fi Seuraa Roosa nauhaa somessa : Facebook.com/roosanauha Instagram.com/roosanauha Twitter.com/roosanauha

10 Tärkeät päivämäärät  Roosa nauha –pressitilaisuus ti 22.9. klo 9.00 tapahtumatalo Bankissa. Ilmoittaudu osoitteeseen roosanauha@cancer.fi  Roosa nauha päivä 9.10.  Kampanja-aika ja Roosa nauhojen myyntiaika 22.9. – 31.10.

11


Lataa ppt "Roosa nauha Syöpäsäätiö on työskennellyt määrätietoisesti syövän nujertamiseksi jo vuodesta 1948 alkaen. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google