Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing."— Esityksen transkriptio:

1 Pilotointien esittely elokuu 2011

2 Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu 2011 2iTEC - Designing the future classroom

3 elokuu 2011 3iTEC - Designing the future classroom

4 Pilotointien järjestämisestä  Yli 1000 luokkaa neljässä vuodessa  Mikä on pilotoiva luokka ?  Pilotointien aikataulu hankkeen aikana 4iTEC - Designing the future classroom

5 Luokka = luokallinen oppilaita (1) Opettaja opettaa samaa ainetta kahdelle eri- ikäiselle ryhmälle:  matematiikkaa 12-13 -vuotiaille => 1 luokka iTECissa  matematiikkaa 15-16 -vuotiaille => 1 luokka iTECssa 5iTEC - Designing the future classroom

6 (2) Opettaja opettaa kahta eri ainetta samalle oppilasryhmälle:  matematiikkaa 12-13 -vuotiaille => 1 luokka iTECssa  kemiaa samalle oppilasryhmälle => 1 luokka iTECssa 6iTEC - Designing the future classroom  Luokka = luokallinen oppilaita

7 Luokka = luokallinen oppilaita Opettajat täyttävät arvointikyselyn jokaisesta luokasta.  Useamman kuin kahden luokan pilotointia/opettaja/sykli ei suositella! 7iTEC - Designing the future classroom

8 Pilotointimäärät 8

9 9

10 10

11 1. pilotoinnin aikataulu 11  Valmistelu kesä-elokuu  Laaja-alainen pilotointi syys-joulukuu 2011

12 1. pilotoinnin aikataulu 12  Arviointi on koko ajan etenevä prosessi.  Pedagogiset koordinoijat ohjaavat toteutusta.  Lopullinen palaute kerätään verkkokyselyn ja tapaustutkimusten kautta.  Pilotointien suunnittelu ja toteutus dokumentoidaan Suomessa MOM-julkaisualustalla.

13 Pilotointien aikataulu hankkeen aikana 13

14 Mitä pilotilla tarkoitetaan?  Pilotti on opetuksellinen kokonaisuus, joka rakentuu pilotoitavan skenaarion (Learning Story) ja toteutuksessa käytettyjen opetusmenetelmien ja teknologian (Activities) ympärille.  Pilotin laajuudelle ei ole annettu tarkkoja rajoja. Laajuus voi olla muutamasta tunnista useisiin viikkoihin.  Pyrkimys innovatiivisuuteen; tehdään jokin osa uudella tavalla teknologiaa monipuolisesti hyödyntäen. 14iTEC - Designing the future classroom

15 Mitä pilotilla tarkoitetaan?  Ei puhuta ainoastaan uudesta teknologiasta, vaan uusista tavoista järjestää ja toteuttaa opetusta.  Suomessa useat meillä yleisesti käytössä olevat työtavat ovat muualla uusia/outoja.  Dokumentoidaan mitä tehdään ja miten tehdään (MOM-julkaisualusta).  Pilotointi on hyvä tilaisuus kokeilla jotakin itseä kiinnostavaa uutta juttua! 15iTEC - Designing the future classroom

16 Laaja-alaisten pilotointien valmistelu  Pilotointiin osallistuvat opettajat rekisteröityvät iTEC- sivustolle ja opettajien yhteisöön.  Pilotoitavat skenaariot (Learning Stories, Activities) valitaan lopullisesti syyskuun alkupuolella.  iTEC –hankkeen yhteydessä kehitetyt työkalut annetaan opettajien käyttöön heti kun niitä valmistuu. 16iTEC - Designing the future classroom

17 Laaja-alaisten pilotointien valmistelu  Teknisissä asioissa tukena on pääasiassa Markku markku.lang@oulu.fi, 0401350741 markku.lang@oulu.fi  Opetuksellisiin asioihin liittyvissä asioissa tukena pääasiassa Pasi pasi.kurttila@oulu.fi, 0401350740pasi.kurttila@oulu.fi 17iTEC - Designing the future classroom


Lataa ppt "Pilotointien esittely elokuu Taustaa  Mitä on tapahtunut ennen?  Esipilotoinneista pilotointeihin ja arviointiin. elokuu iTEC - Designing."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google