Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuSofia Mattila Muutettu yli 6 vuotta sitten
1
Koulutuksenjärjestäjän kommenttipuheenvuoro KJY ry:n aluekehitysseminaari 20.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen, OSEKK:n kehitysjohtaja
2
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Jäsenkunnat
3
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Koulutuspalvelut yhdelle ylläpitäjälle 1.8.1995 Kempeleen puutarhaoppilaitos Oulun metsäoppilaitos Koivikon maatalousoppilaitos Pohjois-Pohjanmaan ammattioppilaitos (Kempele, Muhos, Oulu) Limingan kotitalousoppilaitos Oulun terveyden- huolto-oppilaitos opettajakoulutus Oulun teknillinen oppilaitos SUOMEN VALTIO (9) Oulun ammattioppilaitos Oulun kauppaoppilaitos Oulun käsi- ja taideteollisuus- oppilaitos Oulun sosiaalialan oppilaitos Oulun oppisopimustoimi OULUN KAUPUNKI (4) Haukiputaan ammattioppilaitos Oppisopimustoimi OSAKK (OSEKK) Oulun seudun ammattikorkeakoulu Oulun seudun ammattiopisto HAUKIPUTAAN AMMATILLISEN KOULUTUKSEN KUNTAYHTYMÄ (1)
4
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen OSEKK lyhyesti opiskelijoita 13.251 (20.9.2007) henkilökuntaa 1.604 (31.12.2006) toimintatuotot 102 M€ (v. 2006) kiinteistöt (121 kpl)209.542 m 2 brutto
5
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Organisaatio YHTYMÄKOKOUS YHTYMÄHALLITUS Johtaja TARKASTUSLAUTAKUNTA AMMATTIKORKEAKOULU (liikelaitos) Rehtori HALLITUS KUNTAYHTYMÄPALVELUT AMMATTIOPISTO (liikelaitos) Rehtori LAUTAKUNTA
6
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Opiskelijat koulutusmuodoittain 20.9.2007
7
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Opiskelijoiden kotikunnat 20.9.2007
8
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Aluekehityksen perusfaktoja Oulussa Oulun yliopiston perustaminen 50 vuotta sitten on ollut keskeinen tekijä alueen kehittymiselle Oulu on koulukaupunki, jonka menestyminen nojaa osaamiseen Koulutuksen ja aluekehityksen keskinäinen riippuvuus tiivis Korkeakoulut (yo ja amk) pohja innovaatiojärjestelmälle Toisen asteen ammatillisen koulutuksen vaikutus merkittävä alueen kehittymiselle
9
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen OSEKK:n aluekehitystehtävä tänä päivänä ? Pitäytyminen perustehtävässä ei enää riitä takaamaan menestystä tulevaisuudessa, vaan on keskityttävä muiden alueen innovaatiotoimijoiden kanssa strategisiin pohdintoihin Yhteistyöhakuisuus tyypillistä Oulun seudulle Osallisuus aluestrategiatyöhön
10
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Keskeinen osa Oulun seudun innovaatioympäristöä Koulutusinstituutiona OSEKK:n on markkinoitava itseään aluekehityksen välineenä Kansainvälistyminen Yrittäjyys Liiketoimintaosaaminen OSEKK:n haasteet
11
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Ongelmakohtia Koulutustakuu ei toimi vähäisen aloittajapaikkamäärän vuoksi; OSEKK ei pysty kouluttamaan koko ikäluokkaa Järjestäjäverkon kokoamisella positiivisia vaikutuksia koulutustarjonnan ja –määrän suuntaamiseen Opm:n nimeämät kehittyvät alueet / huippuyksiköt Tuloksellisuusrahoituksen menestyjät / laatupalkinnon saajat
12
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Onko koulutuksen työelämävastaavuus lisääntynyt ? Oppisopimuskoulutus Työssäoppiminen Näytöt Opetussuunnitelmat
13
13.5.2008 Eeva-Maija Mäntynen Kehitettävää Systemaattisessa aluekehittämisessä ja sen vaikutusten arvioinnissa ja seurannassa Vetureita aluekehitystyöhön tarvitaan Kehittäminen hankelähtöistä ja ulkopuolisesta rahoituksesta riippuvaa Oppilaitosverkostot entistä vahvemmiksi
Samankaltaiset esitykset
© 2023 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.