Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi 3.5.2013 25.9.2016.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi 3.5.2013 25.9.2016."— Esityksen transkriptio:

1 Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi 3.5.2013 25.9.2016

2 Turvallisuuspalveluiden henkilöstön osuus 7 % vuonna 2010

3 25.9.2016 Turvallisuuspalveluissa työskentelevien määrä nimikkeittäin ja htv:n mukaan 2010

4 25.9.2016 Turvallisuuspalveluissa työskentelevien ikäjakauma

5 25.9.2016 Turvallisuuspalveluissa työskentelevien ikärakenne pelastuslaitoksittain

6 Turvallisuuspalveluiden kustannusanalyysi 1,6 – 18,5 % 25.9.2016

7 Erilaisia tavoitteita Tilaajalle asetetut tavoitteet usein vaikuttavuustavoitteita o Asiakas o Asiakasryhmä o Tehtävä o Palvelutuotannossa esim. muutos asiakkaan toiminnassa tai palvelun laatu Tuottajalle asetettavat tavoitteet usein tuotantotavoitteita o Tuotantotavoitteiden mittauskohteina ovat tuotantoprosessin osatekijät eli panokset ja tuotokset o Esim. suunnitelmat, suoritteet, rahamäärät, tunnusluvut 25.9.2016

8 Tuotantomääriin liittyvä raportointi Osallistujamäärät  Yhteensä 810 877 osallistujaa vuonna 2011 Tilaisuuksien kokonaiskesto  Yhteensä 1 885 534 minuuttia vuonna 2011 Turvallisuusviestinnän tapahtumat ja toteutustapa  231:stä 112-päivän tapahtumasta valistuskampanjoita 231 25.9.2016

9 Vaikuttavuuteen liittyvä raportointi Kaikki turvallisuusviestintä kohderyhmittäin  Alle kouluikäisille vuonna 2011 yhteensä 1404 tapahtumaa  Tiedetään mitä kohderyhmiä on tavoitettu Toteutustapa (valistuskampanja, koulutus, messut jne.) kohderyhmittäin  Alle kouluikäisille vuonna 2011 yhteensä 231 valistuskampanjaa  Tiedetään mitä kohderyhmiä on tavoitettu ja millä turvallisuusviestinnän keinoin Turvallisuusviestintätapahtumat koon mukaan  112-päivän tapahtumista 77 pientä, 148 keskisuurta, 5 suurta  Tiedetään miten osallistujat jakautuvat taidollisten, tiedollisten ja ”näkyvyyttä” tavoittelevien tilaisuuksien kesken 25.9.2016

10 Turvallisuuskoulutus 25.9.2016

11 Messut ja muut yleisötapahtumat 25.9.2016

12 Valistuskampanjat 25.9.2016

13 Kaikki tulipalot 2009-2011 ja 2012 /1000 asukasta kohden 25.9.2016

14 Palvelutuotanto Palveluiden tuottamisessa käytetyt resurssit, varsinainen palveluprosessi sekä tuloksena syntyvät tuotokset ja vaikutukset Kokonaisvaltainen näkökulma mittaamiseen = tuottavuusnäkökulman rinnalle aineettoman pääoman sekä asiakkaan kanssa käytävän vuorovaikutuksen näkökulmat Huomio prosessiin 25.9.2016

15 Palveluntarjoajan ja asiakkaan näkökulman erottaminen palvelutuotantoa arvioidaan eri kriteereillä riippuen näkökulmista  Välitön palvelusuorite  Pitemmällä aikavälillä syntyvä vaikutus  Aineelliset (taloudelliset tuotokset)  Aineettomat (ei-taloudelliset tuotokset 25.9.2016

16 Mistä näkökulmasta toimintaa arvioidaan? Mikä on turvallisuusviestinnän kohde ja prioriteetit? Mitä raportoinnilla halutaan selvittää ja seurata? Miten raportit tuotetaan ja miten niitä käytetään? 25.9.2016


Lataa ppt "Turvallisuusviestinnän resurssit ja raportointi Teija Mankkinen Turvallisuusviestinnän yhteistyöfoorumi 3.5.2013 25.9.2016."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google