Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMaria Jokinen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
EXPERT VILLAGE SALO Kehittäjät Keskuudessamme Kari Mahlberg Yrityssalo 7.5.2014
3
Salo tarjoaa yrityksille kehitys-, testaus- ja asiantuntija- apua Laaja hyvinvointiteknologian asiantuntijaverkosto käytössäsi – Yhteisö jossa kaikki mukana olevat ovat oman arkensa asiantuntijoita – Koostuu vanhuspalveluiden hoitohenkilökunnasta, ikäihmisistä ja heidän omaisistaan Sillanrakennusta yritysten ja julkisen sektorin välille – Tavoitteena Yrityksille käyttäjälähtöisemmät tuotteet ja menestyvää liiketoimintaa Julkiselle sektorille uusia hyviä palvelukonsepteja ja tuotteita kotona asumisen tukemiseen ja hoivapalveluiden kehittämiseen
4
Asiantuntijapalvelut Palvelut konseptien arvioinneista pidempiin pilotointeihin! Express: Päivä hoitotyön arjessa – Tutustu hoitotyön arkeen ja toimintatapoihin Visit: Tuotteen käytettävyyden arviointi – Verkostosta asiantuntijaryhmä, joka arvioi tuotteen tai palvelun soveltuvuutta ja käytettävyyttä, kesto tapauskohtaisesti 1-4 tuntia Stay: Pidempi käytettävyyden arviointi – Tuotteen tai palvelun enintään 6 kuukautta kestävä pilotointi
5
Mitä YRITYS saa? Palveluvertailu
6
Miten käytännössä? Toiminta on avointa kaikille yrityksille Veloituksetta !
7
Miten käytännössä? 1. Yhteydenotto (expertvillage.salotech.fi) – Kerätään perustiedot asiantuntijapalvelun kohteena olevasta ideasta, tuotteesta tai palvelusta Asiantuntijapalvelun määritys ja tavoitteet Tarvittavan asiantuntijaryhmän ja ympäristön kartoitus Tekniset vaatimukset (STAY-palvelu) = Osittain kevyempänä
8
Miten käytännössä? 2. Sopivuuden arviointi – Saatavilla oleviin ympäristöihin Yhteistyössä asiantuntijaverkoston kanssa – Arvioinnissa kartoitetaan lisäksi tukeeko seuraavia: Ikäihmisten kotona asumisen tukeminen ja hyvinvointi Hoitotyön prosessien sujuvoittaminen Turvallisuus ja turvallisuuden tunteen lisääntyminen Hoivatyöhön lisää aikaa teknologian avustamana Kustannussäästöjä ja tehokkuutta Työpaikkojen ja uuden liiketoiminnan syntymistä – Päätös testauksesta pääsääntöisesti 2 viikon kuluessa = Osittain kevyempänä
9
Miten käytännössä? 3. Toimintasuunnitelma ja sopimukset – Palvelusta laaditaan aina sopimus – Stay-palvelulle lisäksi toimintasuunnitelma – Toimintasuunnitelma sisältää kaikki keskeiset vaiheet: Vastuuhenkilöt Aikataulutus Pilotoinnin sisältö Perehdytyssuunnitelma Testauksen toteutuksen kulku Raportoinnin kuvaus Tiedotuksen sopiminen = Osittain kevyempänä
10
Miten käytännössä? 4. Toteutus – Stay- palvelussa toteutus alkaa yrityksen järjestämällä perehdytyksellä – Asiantuntijat aloittavat toteutuksen ohjeiden ja tavoitteiden mukaisesti = Osittain kevyempänä
11
Miten käytännössä? 5. Tulosten raportointi ja päätösvaihe – Asiantuntijapalautteet stay-palvelun puolivälissä ja päätösvaiheessa – Raportti palautteiden pohjalta – Tarvittaessa päätöspalaveri asiantuntijoiden kokemusten jakamiseen – Raportti sisältää pääkohdat: Tuotteen tai palvelun käyttöön liittyvät alkujärjestelyt Tuotteen käytettävyys ja soveltuvuus Turvallisuus Hyötyarvo, kustannusvaikuttavuus ja vaikutus hoivatyöhön Kehitettävää – Yritys voi lisätä palautelomakepohjaan haluamiaan lisäkysymyksiä tavoitteiden mukaisesti = Osittain kevyempänä
12
Miten käytännössä? 6. Jälkiseuranta – Asiantuntijapalvelun päättymisen jälkeen seurataan kyselyin(6kk/12kk) millaisia hyötyjä ja vaikutuksia asiantuntijapalvelulla oli yritykselle = Osittain kevyempänä
13
EXPERT VILLAGE- työkalut Verkkosivustolta – Löydät tietoa toiminnasta – Voit tarkastella asiantuntijaverkostoamme – Löydät tietoja mukana olevista yrityksistä – Tietoa yhteistyökumppaneista – Voit jättää meille yhteydenottopyynnön expertvillage.salotech.fi
14
EXPERT VILLAGE- työkalut Kattava dokumentointi – Valmiit sopimukset ja lomakepohjat nopeuttavat toteutuksen aloittamista
15
EXPERT VILLAGE –ympäristöt tänään 17 ainutlaatuista testiympäristöä – Koostuu kotihoidosta, tehostetun palveluasumisen ja hoivakotien yksiköistä – Verkostossa noin 500 henkilökunnan edustajaa Koulutettu ja motivoitunut verkosto – Verkostoa mallinnettu erilaisin mittarein mm. Ikäryhmät RaVa: tuen tarve Henkilökunnan ja asiakkaiden lukumäärä Tekniset ominaisuudet Kokemukset ja tarve hyvinvointiteknologialle
16
EXPERT VILLAGE –huomenna Toiminnan jatkuva kehittäminen – Asiantuntijaverkoston laajentaminen Ikäryhmät, toimintakyky, erikoistarpeet – Palveluiden jatkokehittäminen – Palvelun juurruttaminen Salon kaupungin toimintaan Asiakashankinta ja toiminnan esittely kumppaneille
17
Kiitos !
18
Yhteystiedot Erityisasiantuntija Kari Mahlberg Projektityöntekijä Päivi Lensu Hyvinvointiteknologian kehittäminen Salon Kaupunki, vanhuspalvelut 040 548 9980 044 772 6196 kari.mahlberg@yrityssalo.fikari.mahlberg@yrityssalo.fi paivi.lensu@salo.fipaivi.lensu@salo.fi www.salotech.fi expertvillage.salotech.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.