Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuOnni Mäkinen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
aihe 1
2
2 Turku Kähärin koulu & Sirkkala skola Kaarina Hovirinnan koulu & S:t Karins svenska skola Parainen Koivuhaan koulu & Malms skola Kemiönsaari Kemiönsaaren keskuskoulu & Amosparkens skola Hankkeen ensimmäinen vaihe
3
aihe Yhteiskunnallisen markkinoinnin prosessia seuraten 3 Huhti-elokuu Määrittelyvaihe Taustatiedon kerääminen ja analysointi Syys-joulukuu Kehitys ja suunnittelu (pilotointi) Uusi päihdekasvatuksen toimintamenetelmä Paikalliset viestintäkampanjat. Tammi-maaliskuu Toteutus Uuden toimintamenetelmän juurruttaminen alueelle ja levittäminen. Alueelliset viestintäkampanjat. Huhti-toukokuu Arviointi Raportointi Laajempaa viestintää. Syksy Seuranta Miten toimintamenetelmä on jäänyt elämään alueille, miten se on levinnyt.
4
aihe Tiedonkeruu (EHYT) Oppilaat (HUBU-tunnit) 29 ryhmää, 480 oppilasta, 220 suomenkielistä ja 260 ruotsinkielistä Vanhemmat (sähköinen kysely) 138 vastaajaa, 65 suomenkielistä ja 73 ruotsinkielistä Opettajat (sähköinen kysely) 35 vastaajaa, 12 suomenkielistä ja 23 ruotsinkielistä 4
5
aihe Mitä tietoa saatiin? Oppilaat Halua keskustella, paljon kysymyksiä, mutta ei aina aikuisia joiden kanssa keskustella ja keneltä kysyä Vanhemmat Paljon vaihtelevia käytäntöjä, esille nousi kuitenkin ajatus siitä että lapset vielä liian nuoria, ei vielä ajankohtaista… sitten vähän myöhemmin Koulun henkilökunta Tulee tietyissä oppiaineissa esille, jossain arjen asioissa keskustelua, mutta ajatellaan että ei vielä ajankohtaista… sitten yläkoulun puolella 5
6
aihe Oppilaiden vastaukset HUBU-tunneilla: 6
7
aihe Mistä koululaiset saavat tietoa päihteistä – tai käyttäytymismalleja? Äidiltä Isältä Äiti- tai isäpuolelta Sukulaisilta Sisaruksilta Kavereilta Televisiosta Netin keskustelu- palstoilta Vlogeista Wikipediasta Harrastuksista Perinteistä, juhla- kulttuurista Ihmisiltä kaupungilla Elokuvista Mainoksista Ystävä- tai tuttava- perheiltä Uskontoon liittyvistä lähteistä Valistus- materiaaleista YouTubesta Radiosta Koulusta
8
aihe Oppilaiden vastaukset HUBU-tunneilla: 8
9
aihe Opettajat: Arvioi, kuinka suuri merkitys seuraavilla tekijöillä on lapsen päihdekäyttäytymisen muotoutumiselle.
10
aihe Pilotointi ja mallin kehittäminen (EHYT ja MLL&Vanhempainliitto) 10 Oppilaat (2x45 min oppitunnit) 29 ryhmää, 470 oppilasta, 225 suomenkielistä ja 245 ruotsinkielistä Vanhemmat (vanhempainillat) 7 kpl (3+3+1), 88 osallistujaa, 32 suomenkielistä ja 51 ruotsinkielistä Opettajat (henkilöstökoulutus) 7 kpl pilottikouluissa, 108 osallistujaa, + yksi avoin tilaisuus ammattilaisille
11
aihe Juteltaisko? -malli Sosiaaliset tilanteet ja päihdeilmiöt Löytyy Innokylästä: https://www.innokyla.fi/web/malli1201687 https://www.innokyla.fi/web/malli1201687 Kaikkien käytettävissä ja helposti levitettävissä 11
12
aihe Digitale Toteututettiin keväällä 2015 Paraisilla Workshopit 6.-luokkalaisille, yhteensä 6 ryhmää, 100 oppilasta Tuotettiin 22 lyhytelokuvaa aiheesta päihteet https://www.youtube.com/results?search_query =%C3%A5nni https://www.youtube.com/results?search_query =%C3%A5nni Ensiesitys 22.4.2015, 92 henkilöä osallistui 12
13
aihe Viestintää Lapset haluavat keskustella päihteistä (tiedote) - ei mennyt läpi marraskuussa - meni läpi helmikuussa Lapset haluaisivat alkoholimyynnille korkeamman ikärajan (tiedote) - meni hyvin läpi toukokuussa Yhteistyö koomikoiden kanssa - lasten kysymykset https://www.youtube.com/channel/UCsTZCMc22vFVxgc80DOdBm w https://www.youtube.com/channel/UCsTZCMc22vFVxgc80DOdBm w Opettajien haastekamppis tulossa syksyllä Suurempi alueellinen viestintäkamppis tulossa syksyllä 13
14
aihe Kulttuurisensitiivistä päihdekasvatusta yhdessä toimien. Kultursensitiv rusmedelsfostran genom samarbete. Kiitos! – Tack! 14
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.