Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuTaisto Koskinen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
30.10.2006TN Suullinen viestintä = puhetaito ► Retoriikka (jo Aristoteles aikanaan) ► Maailman vanhin oppiaine? Taito, jota on tarvittu aina ► Ihmisen jokapäiväinen elämä täynnä puhetilanteita ystävyys-, pari- ja perhesuhteet, työorganisaatiot, opetus, hoito- ja ihmissuhdetyö, politiikan kontekstit ja media
2
30.10.2006TN Kurssin tavoitteet ja työskentelytavat ► Opintojakso TLP326 Suullinen viestintä sisältyy kone- ja tuotantotekniikan koulutusohjelman kielten opintokokonaisuuteen. ► 1. vuoden aikana Kirjallisen viestintä (TLP325) ► Suullinen viestintä looginen jatko ► 3. vuonna Ammatillinen ja yhteisöviestintä (mm. kokouskäytänteet) ► 4. vuonna vuorossa Tutkimusviestintä eli opinnäytetyöhön liittyvä kielellinen ohjaus ja opetus.
3
30.10.2006TN Kurssin tavoitteet ja työskentelytavat ► TLP326 Suullinen viestintä 1,5 op ► Tavoitteet: Opiskelija osaa valmistautua suullisiin viestintätilanteisiin ja pystyy esiintymään niissä tavoitteellisesti ja tarkoituksenmukaisesti. ► Käsiteltävä asiakokonaisuus: Omien esiintymisvalmiuksien vahvistaminen. Työelämän esiintymistilanteet. Vuorovaikutus. Havainnollisen esityksen vaatimukset. ► Vaadittavat suoritukset: Puhe- ja ilmaisuharjoitukset. Arvioitavat puhetehtävät. ► Kirjallisuus: Kauppinen, Nummi, Savola & Hänninen 2000/2002: Tekniikan viestintä. Edita. ► Arviointi: Asteikko 0–5.
4
30.10.2006TN Miten suoritan kurssin? ► Läsnäolo oppitunneilla (max. 6 tuntia poissa) Ylimenevistä korvaavia tehtäviä ► Kun kyseessä arvioitavat tehtävät, EI POISSAOLOJA! ► Käytännössä tehtäviä ei voi tehdä muualla kuin lähiopetustunneilla. ► Selkein ja helpoin tapa suorittaa kurssi on olla PAIKALLA.
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.