Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto, 24.9.2016.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto, 24.9.2016."— Esityksen transkriptio:

1 Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto, 24.9.2016

2 Facebook  Toiminta alkanut 5/2009  Matkailutoimistolla kaikkiaan kuusi eri Facebook-ryhmää - Helsinki City Tourist Information, Gay Friendly Helsinki, Kokousjärjestäjän Helsinki, Best of Helsinki Awards, Nordic Oddity ja Havis Amanda  Sivut kohdistettu erityyppisille matkailijoille juuri heidän omiin tarpeisiinsa  ”Tehdään ja katsotaan mitä tapahtuu”

3 Helsinki City Tourist Office  Luotu 11/2009  Kohderyhmä pääasiassa Helsingissä asuvat ja säännöllisesti vierailevat matkailijat  Päivittäin päivitettyä englanninkielistä sisältöä  Tietoa ajankohtaisista tapahtumista, näyttelyistä, Helsinkiin liittyviä videoita, kuvia jne.  Noin 1000 fania  Tasainen fanimäärän kasvu  Tavoitteena lisätä käyttäjien aktiivisuutta

4 Gay Friendly Helsinki  Luotu 1/2010  Kohderyhmä GLBT-matkailijat  Noin 1800 fania  Selkeästi suurin onnistuminen Facebookissa - Käyttäjät aktiivisia - Aitoa vuorovaikutusta  Menestyksen syynä kenties varsin rajattu kohdeyleisö/-yhteisö?

5 Kokousjärjestäjän Helsinki  Luotu 3/2010  Antaa vinkkejä kokouksien järjestämisestä Helsingissä – Uudet kokous- ja juhlatilat, yritykset – Aktiviteetit, virkistysohjelmat  Tietoa Helsingissä järjestettävistä konferensseista ja alan seminaareista  Palveluntarjoajilla mahdollisuus mainostaa omaa tuotettaan  Vajaa 400 fania  suomenkielinen

6 Best of Helsinki (Awards) Äänestä Helsingin parhaita matkailukohteita ja - palveluja osoitteessa www.bestofhelsinki.fi lokakuun loppuunwww.bestofhelsinki.fi  Helsingillä sekä profiili että fanisivu FB:ssa  Luotu edistämään BoHA-kampanjaa  Postauksia pääasiassa BoHA-ehdokkailta  Reilu sata seuraajaa  Postauksia sekä suomeksi että englanniksi

7 Nordic Oddity  Luotu 8/2010  Markkinoi Helsingin vaihtoehtoisia kohteita, tapahtumia ja ilmiöitä uusitun esitteen ohella  Postauksia suomeksi ja englanniksi  N. 100 seuraajaa

8 Havis Amanda  Luotu 05/2009  Viestintää suomeksi ja englanniksi matkailualan ammattilaisille  Profiili, käyttäjä liittyy kaveriksi  Nykyisellään noin 560 kaveria  Sisältö pakinahenkistä, jopa provosoivaa, tarkoituksena aktivoida keskustelua

9 Vinkkejä Facebook-markkinointiin  Kenelle? Päätä kohderyhmä  Mitä? Viestisi kohderyhmälle  Seuraa minkätyyppiset kommentit ja postaukset saavat aikaan reaktioita (tykkäämisiä, kommentteja)  Kokeile rajoja: jos sinua jännittää postata joku juttu, se saa varmasti aikaan reaktioita  Kuvat ja videot kiinnostavat  Postaa silloin kun on jotain sanottavaa  Linkki FB-sivuille organisaation omilta nettisivuilta sekä vakioallekirjoituksesta sähköpostissa Lähde: Ilkka Kauppinen, Tehokas Internetmarkkinointi

10 JoinMeTube  Matkailuneuvonnan tiloissa oleva pääte, jolla asiakas voi lähettää videotervehdyksiä ja videopostikortteja esim. Facebookiin, MySpaceen, Twitteriin tai sähköpostiin ilmaiseksi ympäri maailman  Halutessaan käyttöasetukset voi saada kaikilla maailman kielillä  Viestissä näkyy Helsingin mainoksia ja videotervehdyksen jälkeen kuvakollaasi Helsingistä  Lisätietoja www.joinmetube.com

11 JoinMeTubeterveiset Helsingistä http://www.joinmetube.com/?v=47a8f741b4b651b a0a756b11a2119122

12 Twitter  Yhteisö- ja mikroblogipalvelu, jonka käyttäjät voivat lähettää ja lukea toistensa päivityksiä eli twiittejä  Toiminta alkanut 9/2009  Helsinki FunClub –tili - Ammattilaisviestintää - Luotu 9/2009, 109 seuraajaa, 146 twiittausta  Helsinki Tourism –tili - Luotu 11/2009, 259 seuraajaa, 173 twiittausta - Automatiikan kautta sama sisältö kuin Helsinki City Tourist Information Facebook –seinällä

13 TripAdvisor  Helsingin kohdesivu: http:/www.tripadvisor.com/Tourism- q189934-Helsinki Southern Finland-Vacations.html  Sisältö enimmäkseen käyttäjälähtöistä  Käyttäjät arvioivat kohteita ja voivat lisätä omia kokemuksiaan niistä muiden luettavaksi  Vaikutusmahdollisuudet: kuvat, videot, artikkelit ja keskustelufoorumi  3833 kuvaa Helsingistä  Keskustelufoorumissa aktiivista keskustelua, käyttäjät itse aktiivisia vastaamaan toistensa kysymyksiin  Osallistutaan ja seurataan keskustelua

14 Helsinki-kanava YouTubessa  16 erilaista videota Helsingistä  Videoita katsottu 18 000 kertaa  Suosituimmilla videoilla yli 3000 katsontakertaa  Kävijöitä Visithelsinki.fi –sivustolle YouTuben kautta vain vajaa sata  Jo yli 75,5 % maailman nettikäyttäjistä katsoi videoita netistä Helsingillä videoita myös TripAdvisorissa, Metacafessa, DailyMotionissa ja Vimeossa

15 Flickr  Kuva-/videopalvelu ja online-yhteisö, jossa voi jakaa omia kuviaan ja videoita sekä arvostella muiden  Helsinki City Photo Competition - http:/www.flickr.com/groups/helsinkicompetition - Kuvakilpailu joka kestää vuoden 2010 loppuun - Käyttäjät voivat ladata sivustolle kuvia Helsingistä - Kuvia voidaan käyttää Helsingin markkinoinnissa - Uutta ajankohtaista kuvamateriaalia  Helsinki Admirers - Luotu 12/2009 - Kuvia eri kategorioissa: Talvi, Young & Trendy, Helppi jne.

16 Wikipedia & Wikitravel Wikipedia  Linkit Helsinki-artikkelista Visithelsinki.fi - nettisivulle sekä helsinki.mobi –palveluun Wikitravel  Helsinki-artikkelissa Matkailuneuvonta mainittu oman otsikon alla

17 Vinkkejä yhteisömarkkinointiin Mieti vielä  kuinka monta kanavaa tai erilaista tiliä organisaatiosi tarvitsee  onko organisaatiolla resursseja ylläpitää kaikkia kanavia Terveisiä ECM:n kesäkokouksesta  Kävijät etsivät tietoa alueorganisaatioiden kanavilta ja tekevät varauksen suoraan tuottajalta  Sosiaalisen median sisällössä tulee aina olla linkitys myyntiin, mikäli haluat myydä!  Eurooppalaiset destinaatiot mukana aktiivisesti keskimäärin viidessä sosiaalisen median kanavassa – Sisältö tuotetaan itse – Tulevaisuussa roolina olla filtteri kanavilla, joihin sisällön tuottaa käyttäjät itse


Lataa ppt "Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto, 24.9.2016."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google