Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuJuho Mikkonen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
Käytännön kokemuksia sosiaalisesta mediasta Case Helsinki Mari Somero ja Riitta Kokkonen, Helsingin kaupungin matkailu –ja kongressitoimisto, 24.9.2016
2
Facebook Toiminta alkanut 5/2009 Matkailutoimistolla kaikkiaan kuusi eri Facebook-ryhmää - Helsinki City Tourist Information, Gay Friendly Helsinki, Kokousjärjestäjän Helsinki, Best of Helsinki Awards, Nordic Oddity ja Havis Amanda Sivut kohdistettu erityyppisille matkailijoille juuri heidän omiin tarpeisiinsa ”Tehdään ja katsotaan mitä tapahtuu”
3
Helsinki City Tourist Office Luotu 11/2009 Kohderyhmä pääasiassa Helsingissä asuvat ja säännöllisesti vierailevat matkailijat Päivittäin päivitettyä englanninkielistä sisältöä Tietoa ajankohtaisista tapahtumista, näyttelyistä, Helsinkiin liittyviä videoita, kuvia jne. Noin 1000 fania Tasainen fanimäärän kasvu Tavoitteena lisätä käyttäjien aktiivisuutta
4
Gay Friendly Helsinki Luotu 1/2010 Kohderyhmä GLBT-matkailijat Noin 1800 fania Selkeästi suurin onnistuminen Facebookissa - Käyttäjät aktiivisia - Aitoa vuorovaikutusta Menestyksen syynä kenties varsin rajattu kohdeyleisö/-yhteisö?
5
Kokousjärjestäjän Helsinki Luotu 3/2010 Antaa vinkkejä kokouksien järjestämisestä Helsingissä – Uudet kokous- ja juhlatilat, yritykset – Aktiviteetit, virkistysohjelmat Tietoa Helsingissä järjestettävistä konferensseista ja alan seminaareista Palveluntarjoajilla mahdollisuus mainostaa omaa tuotettaan Vajaa 400 fania suomenkielinen
6
Best of Helsinki (Awards) Äänestä Helsingin parhaita matkailukohteita ja - palveluja osoitteessa www.bestofhelsinki.fi lokakuun loppuunwww.bestofhelsinki.fi Helsingillä sekä profiili että fanisivu FB:ssa Luotu edistämään BoHA-kampanjaa Postauksia pääasiassa BoHA-ehdokkailta Reilu sata seuraajaa Postauksia sekä suomeksi että englanniksi
7
Nordic Oddity Luotu 8/2010 Markkinoi Helsingin vaihtoehtoisia kohteita, tapahtumia ja ilmiöitä uusitun esitteen ohella Postauksia suomeksi ja englanniksi N. 100 seuraajaa
8
Havis Amanda Luotu 05/2009 Viestintää suomeksi ja englanniksi matkailualan ammattilaisille Profiili, käyttäjä liittyy kaveriksi Nykyisellään noin 560 kaveria Sisältö pakinahenkistä, jopa provosoivaa, tarkoituksena aktivoida keskustelua
9
Vinkkejä Facebook-markkinointiin Kenelle? Päätä kohderyhmä Mitä? Viestisi kohderyhmälle Seuraa minkätyyppiset kommentit ja postaukset saavat aikaan reaktioita (tykkäämisiä, kommentteja) Kokeile rajoja: jos sinua jännittää postata joku juttu, se saa varmasti aikaan reaktioita Kuvat ja videot kiinnostavat Postaa silloin kun on jotain sanottavaa Linkki FB-sivuille organisaation omilta nettisivuilta sekä vakioallekirjoituksesta sähköpostissa Lähde: Ilkka Kauppinen, Tehokas Internetmarkkinointi
10
JoinMeTube Matkailuneuvonnan tiloissa oleva pääte, jolla asiakas voi lähettää videotervehdyksiä ja videopostikortteja esim. Facebookiin, MySpaceen, Twitteriin tai sähköpostiin ilmaiseksi ympäri maailman Halutessaan käyttöasetukset voi saada kaikilla maailman kielillä Viestissä näkyy Helsingin mainoksia ja videotervehdyksen jälkeen kuvakollaasi Helsingistä Lisätietoja www.joinmetube.com
11
JoinMeTubeterveiset Helsingistä http://www.joinmetube.com/?v=47a8f741b4b651b a0a756b11a2119122
12
Twitter Yhteisö- ja mikroblogipalvelu, jonka käyttäjät voivat lähettää ja lukea toistensa päivityksiä eli twiittejä Toiminta alkanut 9/2009 Helsinki FunClub –tili - Ammattilaisviestintää - Luotu 9/2009, 109 seuraajaa, 146 twiittausta Helsinki Tourism –tili - Luotu 11/2009, 259 seuraajaa, 173 twiittausta - Automatiikan kautta sama sisältö kuin Helsinki City Tourist Information Facebook –seinällä
13
TripAdvisor Helsingin kohdesivu: http:/www.tripadvisor.com/Tourism- q189934-Helsinki Southern Finland-Vacations.html Sisältö enimmäkseen käyttäjälähtöistä Käyttäjät arvioivat kohteita ja voivat lisätä omia kokemuksiaan niistä muiden luettavaksi Vaikutusmahdollisuudet: kuvat, videot, artikkelit ja keskustelufoorumi 3833 kuvaa Helsingistä Keskustelufoorumissa aktiivista keskustelua, käyttäjät itse aktiivisia vastaamaan toistensa kysymyksiin Osallistutaan ja seurataan keskustelua
14
Helsinki-kanava YouTubessa 16 erilaista videota Helsingistä Videoita katsottu 18 000 kertaa Suosituimmilla videoilla yli 3000 katsontakertaa Kävijöitä Visithelsinki.fi –sivustolle YouTuben kautta vain vajaa sata Jo yli 75,5 % maailman nettikäyttäjistä katsoi videoita netistä Helsingillä videoita myös TripAdvisorissa, Metacafessa, DailyMotionissa ja Vimeossa
15
Flickr Kuva-/videopalvelu ja online-yhteisö, jossa voi jakaa omia kuviaan ja videoita sekä arvostella muiden Helsinki City Photo Competition - http:/www.flickr.com/groups/helsinkicompetition - Kuvakilpailu joka kestää vuoden 2010 loppuun - Käyttäjät voivat ladata sivustolle kuvia Helsingistä - Kuvia voidaan käyttää Helsingin markkinoinnissa - Uutta ajankohtaista kuvamateriaalia Helsinki Admirers - Luotu 12/2009 - Kuvia eri kategorioissa: Talvi, Young & Trendy, Helppi jne.
16
Wikipedia & Wikitravel Wikipedia Linkit Helsinki-artikkelista Visithelsinki.fi - nettisivulle sekä helsinki.mobi –palveluun Wikitravel Helsinki-artikkelissa Matkailuneuvonta mainittu oman otsikon alla
17
Vinkkejä yhteisömarkkinointiin Mieti vielä kuinka monta kanavaa tai erilaista tiliä organisaatiosi tarvitsee onko organisaatiolla resursseja ylläpitää kaikkia kanavia Terveisiä ECM:n kesäkokouksesta Kävijät etsivät tietoa alueorganisaatioiden kanavilta ja tekevät varauksen suoraan tuottajalta Sosiaalisen median sisällössä tulee aina olla linkitys myyntiin, mikäli haluat myydä! Eurooppalaiset destinaatiot mukana aktiivisesti keskimäärin viidessä sosiaalisen median kanavassa – Sisältö tuotetaan itse – Tulevaisuussa roolina olla filtteri kanavilla, joihin sisällön tuottaa käyttäjät itse
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.