Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuEmilia Härkönen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
©Think If Laboratories Oy 2012 Nets Finland Oy – Tutkimus verkkomaksamisesta– © Think If Laboratories 19.10.2012
2
©Think If Laboratories Oy 2012 Tutkimuksen tavoitteet Selvittää verkkomaksamiseen liittyviä kokemuksia ja mielipiteitä suomalaisten kuluttajien keskuudessa sekä jouluostosten tekemistä verkosta Tutkimuksessa selvitetyt asiat Kuinka usein tuotteita/palveluita hankitaan verkosta Mitä maksutapaa käytetään mieluiten ja miksi Mitä maksutapaa haluttaisiin käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi helpompaa Suhtautuminen verkkomaksamisen turvallisuuteen ja helppouteen Verkkomaksamisen keskeytymiseen liittyvät kokemukset Verkko-ostamisen esteet Rahan käyttäminen verkosta tehtäviin jouluostoksiin
3
©Think If Laboratories Oy 2012 Kohderyhmä ja tutkimuksen toteutus Kohderyhmänä 18-65-vuotiaat suomalaiset Kyselyn toteuttaminen Sähköinen kysely Think If Laboratories Oy:n kuluttajapaneelissa Kysely tehtiin 8.10.-17.10.2012 Vastaajia 1103 kpl Ostanut verkosta 941 kpl Ei ole ostanut verkosta 162 kpl
4
©Think If Laboratories Oy 2012 Tutkimuksen aineisto/ demografiat kpl% Sukupuoli Mies55250 Nainen55150 Ikäryhmä 18-24 vuotta12912 25-34 vuotta17316 35-44 vuotta22621 45-54 vuotta25823 55-64 vuotta31529 Asuinpaikka Etelä-Suomen lääni54049 Länsi-Suomen lääni36833 Itä-Suomen lääni868 Oulun lääni807 Lapin lääni293 Koulutus Kansakoulu, peruskoulu tai keskikoulu14413 Ylioppilas1019 Ammatillinen koulutus23822 Opistotutkinto tai muu keskiasteen koulutus30428 Ammattikorkeakoulututkinto12812 Yliopistotutkinto18817
5
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko ostanut tuotteita/palveluita verkosta viimeisen vuoden aikana?
6
©Think If Laboratories Oy 2012 Ostanut tuotteita/palveluita verkosta
7
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkokaupasta ostaneilta: Kuinka usein ostat tuotteita/palveluita verkosta?
8
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko ostanut tuotteita/palveluita verkosta viimeisen vuoden aikana?
9
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko ostanut tuotteita/palveluita verkosta viimeisen vuoden aikana?
10
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
11
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
12
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
13
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä seuraavista maksutavoista käytät mieluiten maksaessasi verkko-ostoksia?
14
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä muita maksutapoja käytät?
15
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkosta ostaneet/ Maksutapojen käyttö
16
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
17
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
18
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
19
©Think If Laboratories Oy 2012 Mitä maksutapaa haluaisit käyttää enemmän, jos sen käyttäminen olisi nykyistä helpompaa?
20
©Think If Laboratories Oy 2012 Missä määrin olet samaa tai eri mieltä seuraavien verkkomaksamista koskevien väittämien kanssa?
21
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksamiseen on tarjolla riittävästi vaihtoehtoja
22
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksaminen on nopeaa
23
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksaminen voisi olla nykyistä sujuvampaa
24
©Think If Laboratories Oy 2012 Verkkomaksaminen on turvallista
25
©Think If Laboratories Oy 2012 Haluaisin, että verkkomaksaminen onnistuisi aina yhdellä ”klikkauksella”
26
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein verkko-ostoksesi on jäänyt tekemättä seuraavien syiden vuoksi?
27
©Think If Laboratories Oy 2012 Maksaminen on ollut liian hankalaa tai maksu- järjestelmä on liian hankala käyttää tai epäselvä
28
©Think If Laboratories Oy 2012 Maksuyhteys ei ole tuntunut riittävän turvalliselta
29
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein ostoksesi on jäänyt tekemättä, koska maksaminen ei ole onnistunut?
30
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein ostoksesi on jäänyt tekemättä, koska maksaminen ei ole onnistunut?
31
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka usein ostoksesi on jäänyt tekemättä, koska maksaminen ei ole onnistunut?
32
©Think If Laboratories Oy 2012 Oletko törmännyt verkko-ostoksia tehdessäsi suoranaisiin huijareihin tai huijausyrityksiin?
33
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
34
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
35
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
36
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka paljon käytät arviosi mukaan rahaa verkkokaupoista tehtäviin jouluostoksiin?
37
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka suuren osan verkon kautta tehtävät joululahjaostoksesi muodostavat kaikista joululahjaostoksistasi?
38
©Think If Laboratories Oy 2012 Kuinka suuren osan verkon kautta tehtävät joululahjaostoksesi muodostavat kaikista joululahjaostoksistasi?
39
©Think If Laboratories Oy 2012 Ostatko tänä vuonna enemmän vai vähemmän joululahjoja verkon kautta kuin viime vuonna?
40
©Think If Laboratories Oy 2012 Ei ole ostanut verkosta: Miksi et ole ostanut verkosta?
41
©Think If Laboratories Oy 2012 Ei ole ostanut verkosta: Kuinka todennäköisesti ostat jotakin tuotteita tai palveluita verkosta seuraavan vuoden aikana?
42
©Think If Laboratories Oy 2012 Ei ole ostanut verkosta: Mikä saisi sinut ostamaan verkosta (yksi syy)?
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.