Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuMaija-Liisa Majanlahti Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
K1292LI MARKKINOINTIVIESTINNÄN SUUNNITTELU 3 OP Oulun ammattikorkeakoulu Liiketalouden yksikkö Sirpa Puolakka sirpa.puolakka@oamk.fi Kevät 2014
2
Tavoitteet Opiskelija ymmärtää markkinointiviestinnän suunnittelun keskeiset osa-alueet ja vaiheet ja osaa soveltaa tietoja yrityksen tai yhteisön viestinnän suunnitteluun. Hän tunnistaa markkinointiviestinnän keinot ja osaa arvioida niiden soveltuvuutta eri tilanteisiin. Opiskelija osaa suunnitella yrityksen tai yhteisön markkinointiviestintää tehdä yhteistyötä mainostoimiston kanssa
3
Sisältö markkinointiviestinnän tehtävät ja tavoitteet, yrityskuva ja brändi, integroitu markkinointiviestintä viestintäprosessi, viestinnän osatekijät ja viestinnän vaikutustavat markkinointiviestinnän keinot mainonta, myynninedistäminen, tiedotus- ja suhdetoiminta, suoramarkkinointi, digitaalinen markkinointiviestintä ym. markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi, suunnittelun eri tasot yhteistyö mainostoimiston kanssa
4
Toteutus Opintojakson kokonaistuntimäärä on noin 80 h opiskelijan työtä (3 x 27 h): lähiopetustunnit (32 h): luennot, keskustelu, harjoitus/ryhmätehtävät, oppimistehtävien käsittely, yritysvierailu/vierailijat, tentti oppimistehtävien tekeminen (2 kpl) tenttiin valmistautuminen: kirja, Oivassa oleva materiaali ja omat muistiinpanot Vieras ti 18.2.: Projektijohtaja Jori Nissinen, Mainonnan Työmaa Ryhmätentti ke 26.2.
5
Oppimistehtävät Jonkin yrityksen tai yhteisön markkinointiviestinnän analyysi (yksilö- tai parityö) Johonkin markkinointiviestinnän keinoon perehtyminen ja posterin suunnittelu ja toteutus (ryhmätyö)
6
Suoritusvaatimukset ja arviointi oppimistehtävä 1 (0,3 op): hyväksytty suoritus oppimistehtävä 2 (0,7 op): arviointi 1 - 5 osallistuminen yritysvierailijan luennolle tai korvaava tehtävä ryhmätentti ke 26.2. (2 op), arviointi 1 - 5
7
Kirjallisuus kirjallisuus Isohookana Heli. 2007. Yrityksen markkinointiviestintä. Helsinki: WSOYPro Oivassa oleva materiaali ja omat luentomuistiinpanot markkinointiviestinnän eri keinoista löytyy runsaasti kirjallisuutta kannattaa myös lukea alan ammattilehtiä, mm. Markkinointi ja mainonta –lehteä www.marmai.fi tai Mainostajawww.marmai.fi sekä tutustua alan järjestöjen sivuihin, esim. Markkinointiviestinnän toimistojen liitto www.mtl.fi, Mainostajien liitto www.mainostajat.fi ja Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto www.asml.fiwww.mtl.fiwww.mainostajat.fiwww.asml.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.