Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi1. 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi1. 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2."— Esityksen transkriptio:

1 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi1

2 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2

3 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi3

4 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi4

5 Kiina 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi5 Lähde: http://www.seeisee.com/sam/2013/04/02/p3682http://www.seeisee.com/sam/2013/04/02/p3682

6 Intia 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi6

7 Venäjä 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi7

8 Suomi http://www.slideshare.net/hponka/sosiaalisen-median- katsaus-092013 http://www.slideshare.net/hponka/verkon-ja-oppimisen- trendit-2013 http://www.pinterest.com/hponka/social-media- statistics-and-insights/ http://www.ebrand.fi/somejanuoret2013/ 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi8

9 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi9

10 Mikä sinua aktivoi ja osallistaa verkossa?

11 Miksi somea? Ajankohtaisuus, kiinnostavuus ja hyöty Kysymykset, keskustelu, vuorovaikutus Huumori, viihde, viihtyminen Ihmiset, kontaktit, verkostot Tositarinat Kuvat, videot, visuaalisuus Tavoitettavuus, nopeus Helppokäyttöisyys 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi11

12 Miksi sosiaalista mediaa? Mitä lisäarvoa sosiaalisen median avulla? TAVOITTEET Osallistuminen ja osallistaminen? Kuka, miten, ketä? KOHDERYHMÄ Sisällön jakaminen? Mitä, kuka, miten, kenelle? SISÄLTÖ Mitä palveluita käyttöön? Mille alustalle / alustoille? PALVELUT Resurssit? Tekninen toteutus, sisällön päivittäminen? Läsnäolo? TEKIJÄT Tulokset suhteessa tavoitteisiin ja resursointiin? ARVIOINTI 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi12

13 Somen vahvuuksia ja pohdittavia puolia Verkostoituminen, kohderyhmän verkostot: Minkälaisissa ympyröissä ja porukoissa liikutaan? Miten tavoitetaan kohderyhmän verkostot? Viestintä (sisäinen ja/tai ulkoinen): Mitä kieltä puhutaan ja miten asioita ilmaistaan? Kuvat ja videot, viestinnän visuaalisuus: Miten kuvallisessa viestinnässä näkyy tavoitteet ja osaaminen? Laitteet, sovellukset ja välineet: Mitä välineitä käytät ja miten? Linkittäminen, linkit: Miten valitut palvelut toimivat yhteen? Miten verkostojen linkkejä ja materiaaleja jaetaan? Sisällön jakaminen, osallistuminen keskusteluihin: Miten aktiivinen olet? Miten osallistut? Miten vuorovaikutat? Miten otat kontaktia ja ylläpidät kontakteja? Yksityisyysasetukset ja profiilit: Mitä näkyy, kenelle ja missä? Markkinointi: Miten verkkoaktiivisuus näkyy muussa osaamisen markkinoinnissa? 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi13

14 Työkalujen valitseminen Miksi ja mihin tarvitset sosiaalista mediaa? Mitä haluat saavuttaa sosiaalisen median avulla? Mitä lisäarvoa sosiaalinen media tuo tämänhetkiseen toimintaasi? Mitkä / ketkä ovat kohderyhmiäsi sosiaalisessa mediassa? Mitä sovelluksia he käyttävät / haluavat käyttää? Sosiaalisen median välineiden pitää tukea tavoitteiden saavuttamista kuten muidenkin toimintojen ja työvälineiden. Sosiaalisen median tulee tehostaa jotain toiminnan osaa, että sen käyttö on resurssien näkökulmasta perusteltua. Välineet valitaan oman kohderyhmän ja tavoitteiden mukaan. 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi14

15 Esimerkkejä työkaluista 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi15 Facebook https://www.facebook.com/https://www.facebook.com/ Twitter https://twitter.com/https://twitter.com/ Youtube https://www.youtube.com/https://www.youtube.com/ Vimeo https://vimeo.com/https://vimeo.com/ Pinterest http://www.pinterest.com/http://www.pinterest.com/ Instagram http://instagram.com/http://instagram.com/ Flickr http://www.flickr.com/http://www.flickr.com/ SlideShare http://www.slideshare.net/ Forsquare https://foursquare.com/https://foursquare.com/ LinkedIn https://www.linkedin.com/https://www.linkedin.com/ Google+ https://plus.google.comhttps://plus.google.com HootSuite https://hootsuite.com/https://hootsuite.com/ QR-koodit http://www.qr-koodit.fi/http://www.qr-koodit.fi/ Skype http://www.skype.com/fi/http://www.skype.com/fi/ Tumblr https://www.tumblr.com/https://www.tumblr.com/ Blogger https://www.blogger.com/https://www.blogger.com/ WordPress http://fi.wordpress.org/http://fi.wordpress.org/ Suomi24 http://www.suomi24.fi/http://www.suomi24.fi/ Dropbox https://www.dropbox.com/https://www.dropbox.com/ Trello https://trello.com/https://trello.com/ Microsoft 365 http://www.microsoft.com/business/fi- fi/Tuotteet/office-365/ http://www.microsoft.com/business/fi- fi/Tuotteet/office-365/ Google Apps http://www.google.fi/intx/fi/enterprise/apps/b usiness/ http://www.google.fi/intx/fi/enterprise/apps/b usiness/


Lataa ppt "26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi1. 26.3.2014TAKK Henna-Riikka Ahvenjärvi2."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google