Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu 2011 230311 Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu 2011 230311 Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa."— Esityksen transkriptio:

1 Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu 2011 230311 Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa.

2 Tutkimukset hankkeen tukena Yhteenveto aiemmista tutkimuksista Minna Kantén ja Kuule Oy Ryhmä- keskustelut Kuule Oy Luomu- barometri / 1000 vastaajaa TNS-Gallup ja Kuule Oy Kuluttaja- paneeli Nielsen Oy

3 Tykätään

4 Puhtaus vetoaa Lapset syö ne välillä kauppakassistakin, niin ihan sen takia oon siirtynyt niissä pelkästään luomuun.

5 Yli 50% mainitsee puhtauden

6 Puhtauden lisäksi kaikkea hyvää TOTAL (n=1017) 29 26 27 25 22 21 19 27 32 29 26 28 26 24 21 20 19 17 19 21 19 18 20 15 12 19 21 17 19 21 23 31 5 6 4 3 5 7 6 5 5 3 3 2 2 2 4 3 4 2 2 2 2 2 2 2 5 4 2 0 %10 %20 %30 %40 %50 %60 %70 %80 %90 %100 % Ympäristön hyvinvointi Puhdasta Tuotantoeläinten hyvinvointi Lapsille hyvä vaihtoehto Luomu tarjoaa aitoja ja puhtaita makuja Luomutuotanto vaikuttaa myöntei- sesti maaseudun kehittymiseen Luomun ostaminen tuo tunteen siitä, että toimii oikein Luomu on nykyaikaista, fiksua kuluttamista Luomuruoka maistuu herkulliselta Täysin samaa mieltä = 765En samaa / enkä eri mieltä = 432Täysin eri mieltä = 1

7 Luomun tunnelmat MAASEUTU SUOMALAINEN LUONTO KOTOISAA VAPAUS HARMONIA LAPSI JA TULEVAISUUS KIIREETTÖMYYS AITOUS YHTEISÖLLISYYS SADONKORJUU OMIEN KÄTTEN TYÖ JUURET

8 Luomukäyttäjä-kuva Mukavasti toimeentuleva 72% Vastuullinen 71% Yhteiskunnalli- sesti aktiivinen 71% Ruokaharrastaja 67% Järkevä 64% Edelläkävijä 63% Nuori 61% Onnellinen 52% Kaupunkilainen 58%

9 Ei-käyttäjäkuvassa tyypillistä Iäkäs 37% Säästäväinen 52% Vähävarainen 57%

10 Pienimuotoista toimintaa 79% Vastuuta kantavaa 77% Omasta terveydestä välittävää 77% Hyvää elämää 70% Perinteitä vaalivaa tuotantoa69% Läheisten hyvinvoinnista välittävää67% Luomun ilmapiiriin sopii…

11 Ostetaanko? Luomuliitto / Nielsen Homescan 2010

12 Suomalaiset taloudet luomutuoteostajina Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

13 Luomutuoteostojen jakautuminen – 7% ostaa 54% Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

14 Aktiivikäyttäjän profiili Naiset Neljän hengen taloudet Yli 35 –vuotiaat Pääkaupunkiseutu

15 Luomutuoteostot vuodessa noin 33€ / talous Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

16 Hedelmät ja marjat 10 % Luomuostoskärryn sisältö Vihannekset, juurekset ja sienet 15 % Kanan- munat 5 % Tuore liha, siipikarja ja lihavalmisteet 13 % Leipomo- tuotteet 8 % Pakatut elintarvikkeet 19 % Maitotalous- tuotteet 25 % Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

17 Luomuostoskärryn koko 1,2 % kaikista elintarvikeostoista Nielsen Kuluttajapaneeli 2010

18 Miten koriin enemmän luomua?

19 Hinta tuntumaan perustellulta

20 Yhteistyöllä Luomu helpommaksi ostaa kaupasta Luomu houkuttelevampiin pakkauksiin Luomu-brändi arvokkaamman tuntuiseksi

21 Kehitämme asiakkaidemme viestintää. Kuuntelemme ja saamme kohderyhmät kuulemaan. Anne Leppänen 0407201055 Seija Kurunmäki 0400460894


Lataa ppt "Tykätään – ostetaanko? Kuluttaja ja luomu 2011 230311 Tämän materiaalin tuottamiseen on käytetty MMM:n menekinedistämisrahaa."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google