Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Sanni Tamminen, Anne-Marie Tenhunen, Jatta Haavasoja ja Laura Oksanen.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Sanni Tamminen, Anne-Marie Tenhunen, Jatta Haavasoja ja Laura Oksanen."— Esityksen transkriptio:

1 Sanni Tamminen, Anne-Marie Tenhunen, Jatta Haavasoja ja Laura Oksanen

2  Tiedonkulkuun liittyvistä ongelmista on tutkitusti tietoa.  Tiedonkulun ongelmat ovat työyhteisön välisiä sekä asukkaisiin/potilaisiin kohdistuva ongelma.  Hyvä ja toimiva tiedonkulku on osa potilasturvallisuutta, jota jokaisen pitäisi pyrkiä kehittämään parempaan suuntaan.  Huono tiedonkulku on myös yksi syy, mikä vähentää työssä viihtymistä.  Jokainen työntekijä on oikeutettu samaan oikeanlaiset ohjeistukset ja tiedot työtehtäviin liittyen.  Hyvä tiedonkulku edistää myös organisaatioiden tuloksellisuutta sekä luottamusta työyhteisöön ja asukkailla hoitajiin.

3  Lähdimme kehittämään tiedon kulun parantamista asukkaiden ja hoitajien välillä palvelutaloissa.  Ideanamme on, että asukkaat itse pääsevät osallistumaan omien asioidensa hoitamiseen/järjestelyyn ja varmistumaan sen kautta, että tieto kulkee eteenpäin.  Nykypäivän teknologian avulla uskomme, että mahdollisuuksia tiedonkulun parantamiseen tulevaisuudessa on paljon erilaisia keinoja.  Esimerkiksi uusimmat hälytysjärjestelmät mittaavat asukkaiden aktiivisuutta, unen määrää ja laatua sekä näyttävät missä asukas liikkuu. Hälytysranneke näyttää sykemittarilta.  Ajattelimme että, tähän laitteeseen olisi hienoa yhdistää mahdollisuus myös tiedonkulkuun.

4  Ranneke joka asukkailla on jo kädessään valmiina, siihen lisättäisiin toiminto jolla voisi jättää viestin tiedoksi hoitajille.  Jokaisen asukkaan ranneke on jo aktivoitu tunnistamaan käyttäjät erikseen, joten omia henkilötietietoja ei tarvitse enää toistaa viestiä jättäessä.  Esimerkki: ” Minulla on varattu hammaslääkäri 1.1.2016 klo 11.15 Hammas neoon turkuun, tarvitsen taksin klo 10.45 ja hoitajan mukaan”.  Kun tieto on ”kerrottu” rannekkeelle, se yhdistyy hoitajien tietokoneen kalenteriin ja laittaa sinne merkinnän asukkaasta ja hänen tarpeistaan.  Tietokone ilmoittaa aina, kun uusi työtehtävä on tullut kaleteriin ja sieltä automaattisesti määrätään hoitaja, joka on vuorossa hoitamaan asia.

5  Hoitaja jolle työ on määrätty, kuittaa sen tietokoneelta kun on vuorossa.  Hälytysjärjestelmän yhteydessä asukkaiden asuntoihin on kiinnitetty sähköinen ilmoitustaulu, jossa lukee aina ajankohtaiset tai muistettavat asiat.  Kun tieto on tullut hoitajille ja se on kuitattu hoidetuksi ja hoidettu, saa asukas siitä ilmoituksen taululle jolloin hän itse varmistuu siitä että viesti on mennyt perille ja asia on hoidossa.  Kuittaukseen on olemassa tietty aikamääre, jolloin asia tulee olla hoidettu.  Kyseinen järjestelmä on suunnattu nimenomaa palveluasumisessa asuville asukkaille, joiden oma toimintakyky on heikentynyt mutta silti pärjäävät vielä omissa oloissaan.


Lataa ppt "Sanni Tamminen, Anne-Marie Tenhunen, Jatta Haavasoja ja Laura Oksanen."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google