Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR 170214.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR 170214."— Esityksen transkriptio:

1 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR 170214

2 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Seurantaseminaarit Seitsemän puolenpäivänmittaista keskustelutilaisuutta aikavälillä joulukuu 2013 ja tammikuu 2014 Keskustelua tiedekunta- ja sekaryhmissä Osallistujia tilaisuuksissa oli yhteensä lähes 100 JR 170214

3 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Laadun kehittäminen yhteisenä ja erilaisena haasteena (1/3) Palautekulttuuri Työelämäsuhteet Kansainvälistyminen Opinto-oikeuden hallintaan liittyvien järjestelmien yhteistoiminta Tietovaraston hyödyntäminen Ryhmätyötilojen lisääminen eHOPS ja ePortfolio Palautteen käsittely Osaamistavoitteiden kuvaus Opiskelijan osallistaminen JR 170214

4 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Laadun kehittäminen yhteisenä ja erilaisena haasteena (2/3) Opetuksen arvostaminen ja meritoituminen opetustyöllä Interaktiivinen opetus Täydennyskoulutus Ohjaus ja HYVIS –toiminta Metataidot koulutuksen laatukriteereissä IT:n hyödyntäminen opetuksessa Pro gradu prosessi Pedagogisen johtajan toimenkuva Opiskelijoiden tsemppaaminen tuloksiin JR 170214

5 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Laadun kehittäminen yhteisenä ja erilaisena haasteena (3/3) Palautteen saanti oppimisen dokumenttina Opetussuunnitelman ilmiölähtöisyys vs. osaamistavoitteisuus Yhteisön jäsenten toimijuuden vahvistaminen Yhteiset palautteenkäsittely- ja hyvien käytänteiden jakotilaisuudet Informaalin palautteen hyödyntäminen opetuksen kehittämisessä Tuntiopetuksen palkkioperusteiden ajanmukaistaminen Yliopistokeskuksen ja tiedekuntien yhteistyö JR 170214

6 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Koulutuksen laadunhallinnan kipupisteitä Tarkoituksenmukaiset palautteenhankinnan menettelytavat Tarkoituksenmukaiset prosessit palautteista tehtäville johtopäätöksille Tarkoituksenmukaiset prosessit palautteen tuottamiseksi saadusta palautteesta Tietovaraston hyödyntäminen tarkoituksenmukaisesti Pedagogisten johtajien toimenkuva OPS vs. osaamisen kuvaus Koulutuksen laadunhallinnan kuormittavuuden hallinta JR 170214

7 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Yläotsikoita Ovatko opiskelijat NIITÄ vai MEITÄ? –Kun opiskelijat ovat MEITÄ, sisältyy ajatukseen myös vastuu omasta kehittymisestä ja sen seurannasta (HOPS, Pofo jne.) –Palaute oppimisesta kannattelee –Palautteen anonymiteetti on kupla, josta happi loppuu nopeasti Yhteisön rutiineihin tilaa ja aikaa tiedon, osaamisen ja YMMÄRRYKSEN jakamiselle Tutkimukseen perustuva korkein opetus? Onko meillä tästä yhteinen, jaettu käsitys? JR 170214

8 JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Kohti auditointia Auditointisopimus on allekirjoitettu 16.1.2014 Auditointivierailun päivät selvinnevät kuukauden kuluessa, samoin auditointiryhmän koostumus Näyttöyksiköt (Kielten laitos, Kasvatustieteiden tiedekunnan tohtorikoulu ja Student Life) työskentelevät itsearviointinsa kanssa Opintohallintopalvelujen itsearvioinnit meneillään. Koulutusneuvosto on tänään aloittanut yliopiston itsearvioinnin koulutusosuuden työstämisen Keskeinen aineisto on itsearvioinnit ja niiden seurantaseminaarit JR 170214


Lataa ppt "JYVÄSKYLÄN YLIOPISTO Itsearviointien seurantaseminaarit Esiin nousseita laadunhallintaan liittyviä näkökohtia JR 170214."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google