Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuIivari Esa-Pekka Hiltunen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa, viestinnässä ja matkailuneuvonnassa
2
Helsingin matkailu sosiaalisessa mediassa 9/21/20161 11 BLOGI Helsingin kaupungin matkailublogi » Helsingin kaupungin matkailublogi YOUTUBE Visithelsinki Youtube-kanava » Visithelsinki Youtube-kanava TRIPADVISOR Helsinki @ Tripadvisor » Helsinki @ Tripadvisor Helsinki @ Wikitravel » Helsinki @ Wikitravel TWITTER Helsinki Tourist Info @ Twitter » Helsinki Tourist Info @ Twitter FACEBOOK: Visit Helsinki » Visit Helsinki Gay Friendly Helsinki» Gay Friendly Helsinki» Kokousjärjestäjän Helsinki» Kokousjärjestäjän Helsinki Helsinki tapahtumat » Helsinki tapahtumat Saksankielinen Facebook Japaninkielinen Facebook UUSIN! INSTAGRAM @visithelsinki
3
Miksi viestitään? 9/21/20162 22 Sosiaalinen media on alusta, jolla luodaan ja vahvistetaan myönteistä Helsinki-kuvaa tapahtumarikkaasta ja elävästä kaupungista mahdollistaa rennomman ja vapaamman alustan vuorovaikutukseen kuluttajien ja Helsingin matkailun (matkailijoiden ja paikallistiedon tms) välillä tavoittaa ihmiset siellä missä he ovat paras tapa ajankohtaisen Helsinki-tiedon ja menovinkkien jakamiseen
4
Kenelle viestitään? 9/21/20163 33 1.Matkailijoille, jotka joko suunnittelevat matkaa Helsinkiin tai ovat jo Helsingissä 2.Yleisesti Helsinki –faneille, jotka haluavat jakaa Helsinki- fiilistä (ml. helsinkiläiset) 3.Helsingissä asuville ja usein kaupungissa vieraileville ulkomaalaisille
5
Mitä viestitään? 9/21/20164 Monipuolinen, ympärivuotinen tapahtumatarjonta Ajankohtaiset kuulumiset ja uutiset sesongeittain Helsinki-toimijoiden (esim. …..) uutisten, tarjousten ja artikkeleiden jakaminen Kampanjat/Yhteistyökumppaniviestit Markkinointipainopisteet/teemat: design, ruokakulttuuri, merellinen Helsinki, jne. Visuaalisuus/inspiroivat sisällöt, esim. Helsinki-kuvien jakaminen
6
9/21/2016Nimi Tähän5 55 Kantama: 60 572 Puhuu tästä: 20 137 Kantama
7
9/21/20166 66 Kantama: 27 506 Puhuu tästä: 5 140
8
Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/20167 77 Tunteita herättävät / puhuttelevat kuvat ja visuaalisuus (esim. luonto, valo, Helsingin rouheus) Paikallistapahtumat (esim. vappu, Helsinki-päivä, Ravintolapäivä, urheilutapahtumat jne.) Ruokakulttuuri Merellisyys (esim. majakat ja merelliset näkymät) FB-ilmiöt ja hauskat tilannekuvat (esim. metrokarttavertailu, nauravat talonumerot) Angry Birds
9
Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/20168 88 Osallistuvat kysymykset (esim. vinkkejä, nimeä suosikkikatusi tai täydennä lause –tyyliset ”Helsinki on minulle ______”) Rakkaat ja toistuvat aiheet (paikallinen kulttuuri), esim. vuodenajat, pyhäpäivät Päivitykset ilman kuvia hukkuvat tekstivirtaan.
10
Tykkääjäprofiili 9/21/20169 99
11
Ketä tavoitetaan? 9/21/2016Nimi Tähän10
12
Tykkääjät/Käyttäjät 9/21/201611 Mitä meiltä odotetaan: -statuspäivityksiä (1-3 per päivä) -uusinta tietoa (pari päivän, viikon ja puoli vuoden päähän) -nopeaa reagointia Keskimäärin 3000 tykkäystä/statuspäivitys (vertaa 2012: 2000)
13
Blogi 9/21/201612
14
Mitä jatkossa? 9/21/201613 Historia: mistä lähdetty liikkeelle v. 2009 ja missä ollaan nyt Strategian päivittäminen Fanipohjan kasvattaminen: mainonta? Olemassa olevien kanavien kehittäminen, uusiin tutustuminen, esim. Pinterest? Resurssointi
15
KIITOS! www.visithelsinki.fi
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.