Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,"— Esityksen transkriptio:

1 Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa, viestinnässä ja matkailuneuvonnassa

2 Helsingin matkailu sosiaalisessa mediassa 9/21/20161 11 BLOGI  Helsingin kaupungin matkailublogi » Helsingin kaupungin matkailublogi YOUTUBE  Visithelsinki Youtube-kanava » Visithelsinki Youtube-kanava TRIPADVISOR  Helsinki @ Tripadvisor » Helsinki @ Tripadvisor  Helsinki @ Wikitravel » Helsinki @ Wikitravel TWITTER  Helsinki Tourist Info @ Twitter » Helsinki Tourist Info @ Twitter FACEBOOK:  Visit Helsinki » Visit Helsinki  Gay Friendly Helsinki» Gay Friendly Helsinki»  Kokousjärjestäjän Helsinki» Kokousjärjestäjän Helsinki  Helsinki tapahtumat » Helsinki tapahtumat  Saksankielinen Facebook  Japaninkielinen Facebook UUSIN! INSTAGRAM @visithelsinki

3 Miksi viestitään? 9/21/20162 22 Sosiaalinen media on alusta, jolla luodaan ja vahvistetaan myönteistä Helsinki-kuvaa tapahtumarikkaasta ja elävästä kaupungista  mahdollistaa rennomman ja vapaamman alustan vuorovaikutukseen kuluttajien ja Helsingin matkailun (matkailijoiden ja paikallistiedon tms) välillä  tavoittaa ihmiset siellä missä he ovat  paras tapa ajankohtaisen Helsinki-tiedon ja menovinkkien jakamiseen

4 Kenelle viestitään? 9/21/20163 33 1.Matkailijoille, jotka joko suunnittelevat matkaa Helsinkiin tai ovat jo Helsingissä 2.Yleisesti Helsinki –faneille, jotka haluavat jakaa Helsinki- fiilistä (ml. helsinkiläiset) 3.Helsingissä asuville ja usein kaupungissa vieraileville ulkomaalaisille

5 Mitä viestitään? 9/21/20164 Monipuolinen, ympärivuotinen tapahtumatarjonta Ajankohtaiset kuulumiset ja uutiset sesongeittain Helsinki-toimijoiden (esim. …..) uutisten, tarjousten ja artikkeleiden jakaminen Kampanjat/Yhteistyökumppaniviestit Markkinointipainopisteet/teemat: design, ruokakulttuuri, merellinen Helsinki, jne. Visuaalisuus/inspiroivat sisällöt, esim. Helsinki-kuvien jakaminen

6 9/21/2016Nimi Tähän5 55 Kantama: 60 572 Puhuu tästä: 20 137 Kantama

7 9/21/20166 66 Kantama: 27 506 Puhuu tästä: 5 140

8 Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/20167 77 Tunteita herättävät / puhuttelevat kuvat ja visuaalisuus (esim. luonto, valo, Helsingin rouheus) Paikallistapahtumat (esim. vappu, Helsinki-päivä, Ravintolapäivä, urheilutapahtumat jne.) Ruokakulttuuri Merellisyys (esim. majakat ja merelliset näkymät) FB-ilmiöt ja hauskat tilannekuvat (esim. metrokarttavertailu, nauravat talonumerot) Angry Birds

9 Mikä toimii? Mikä ei? 9/21/20168 88 Osallistuvat kysymykset (esim. vinkkejä, nimeä suosikkikatusi tai täydennä lause –tyyliset ”Helsinki on minulle ______”) Rakkaat ja toistuvat aiheet (paikallinen kulttuuri), esim. vuodenajat, pyhäpäivät Päivitykset ilman kuvia hukkuvat tekstivirtaan.

10 Tykkääjäprofiili 9/21/20169 99

11 Ketä tavoitetaan? 9/21/2016Nimi Tähän10

12 Tykkääjät/Käyttäjät 9/21/201611 Mitä meiltä odotetaan: -statuspäivityksiä (1-3 per päivä) -uusinta tietoa (pari päivän, viikon ja puoli vuoden päähän) -nopeaa reagointia Keskimäärin 3000 tykkäystä/statuspäivitys (vertaa 2012: 2000)

13 Blogi 9/21/201612

14 Mitä jatkossa? 9/21/201613 Historia: mistä lähdetty liikkeelle v. 2009 ja missä ollaan nyt Strategian päivittäminen Fanipohjan kasvattaminen: mainonta? Olemassa olevien kanavien kehittäminen, uusiin tutustuminen, esim. Pinterest? Resurssointi

15 KIITOS! www.visithelsinki.fi


Lataa ppt "Matkailutiedottaja Elisabeth Heinrichs Asiakkaan kohtaaminen verkossa - Case Visit Helsinki Miten hyödyntää sosiaalista mediaa matkailutoimiston markkinoinnissa,"

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google