Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään."— Esityksen transkriptio:

1 PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään

2 OPISKELIJA TAI TUTKINNON SUORITTAJA OSAA toimia jossain organisaation toimintaprosessissa, jolloin hän 1.tunnistaa, kuvailee ja dokumentoi liiketoiminnan keskeiset toimintaprosessit ja sidosryhmät 2.käyttää eri työväline- ja viestintäohjelmia omassa työssään 3.käyttää sosiaalisen median virtuaalisia työkaluja liiketoiminnan tehostajana 4.hoitaa palvelutilanteen, jolloin hän  suunnittelee ja valmistelee palvelutilanteen  palvelee asiakasta  hoitaa palvelutilanteen jälkitoimet 5.tehdä sisäisen viestinnän ja asiakasviestinnän tietotekniseen toteuttamiseen ja ylläpitoon liittyviä tehtäviä, jolloin hän  viestii sähköisesti ja kirjallisesti  laatii, ylläpitää ja muokkaa tilastoja ja raportteja  ylläpitää tietokannoissa ja -verkoissa olevaa tietoa.

3 TUNNISTAA, KUVAILEE JA DOKUMENTOI LIIKETOIMINNAN KESKEISET TOIMINTAPROSESSIT JA SIDOSRYHMÄT KÄYTTÄÄ ERI TYÖVÄLINE- JA VIESTINTÄOHJELMIA OMASSA TYÖSSÄÄN Nämä arvioidaan kirjallisesta ja suullisesta työssäoppijan laatimasta esityksestä

4 MUOTO  Laaditaan sekä kirjallinen raportti että PowerPoint-esitys, mukaan liitetään taulukoita ja kaavioita sekä kuvia selkeyttämään raporttia ja esitystä  Raporttiin sisällysluettelo, sivunumerointi sekä ylä- ja alatunnisteet, käytä asiakirjastandardia  Työ esitetään ennakkoon työssäoppimispaikan ohjaajalle ja näytön arviointitilanteessa suullisesti ja kirjallisesti sekä ohjaajalle että opettajalle  Jos työ esitellään koululla (riippuu opettajasta), työssäoppimispaikan ohjaajan on annettava lupa työssä esitettyjen asioiden julkistamiseen. Osa asioista voi olla luottamuksellisia, salaisia tai erittäin salaisia.

5 SISÄLTÖ - YLEISKUVAUS Yrityksen yleiskuvaus  Toimiala  Yritysmuoto  Yrityksen koko suhteessa saman toimialan muihin yrityksiin (www.stat.fi yritystilastoista vertailutietoa)www.stat.fi  Sijaintipaikka, paikkakunnan ja toimipisteen sijainnin kuvaus  Valokuva toimipisteestä, yrityksen logo ja mahdollinen motto

6 SISÄLTÖ - YRITYKSEN LIIKEIDEA Mitä  Mitä tuotteita ja palveluita yritys tuottaa Kenelle  Ketä ja minkälaisia ovat yrityksen pääasialliset asiakkaat Miten

7 SISÄLTÖ - MITEN  Yrityksen organisaatio – kaaviona (Visio, PowerPoint)  Esimiehet ja vastuualueet  Osastot, mitä milläkin osastolla tehdään  Kuinka kirjanpito on järjestetty, mitä siihen liittyvää rekisteröintiä tehdään yrityksen sisällä  Kuinka yritys markkinoi  WWW-sivut  Puhelinluettelon ilmoitukset  Mainokset, asiakaskirjeet  Somen käyttö: Facebook, Twitter, blogit  Näyteikkuna  Messut  Tuotekehitys  Asiakaspalvelun ohjeistus  Hinnoittelu (kuinka hinta määräytyy – voi olla että on salaista tietoa)  Sisäinen markkinointi (Intranet, koulutukset, viestintä)

8 SISÄLTÖ - MITEN  Tietojärjestelmän kuvaus (oltava julkaisulupa)  Verkkokaavio (Visiolla), palvelinten ja työasemien kuvaus (omia, ulkoistettuja, leasing)  Tärkeimmät käytössä olevat ohjelmistot, käyttötarkoitus  Tietoturvamääräykset  Salassapito-ohjeet  ICT-tuen organisointi

9 SISÄLTÖ - SIDOSRYHMÄT  Asiakkaat  Toimittajat ja alihankkijat  Yhteistyöverkosto  Työntekijät – määrä, koulutustaso  Rahoittajat (voi olla, että on salaista tietoa)

10 HOITAA PALVELUTILANTEEN KÄYTTÄÄ SOSIAALISEN MEDIAN VIRTUAALISIA TYÖKALUJA LIIKETOIMINNAN TEHOSTAJANA TEHDÄ SISÄISEN VIESTINNÄN JA ASIAKASVIESTINNÄN TIETOTEKNISEEN TOTEUTTAMISEEN JA YLLÄPITOON LIITTYVIÄ TEHTÄVIÄ Nämä arvioidaan kokoaikaisista työtehtävistä prosessinäyttönä

11 HOITAA PALVELUTILANTEEN Suunnittelee ja valmistelee palvelutilanteen  Suunnittelu ei tarkoita kirjallista suunnitelmaa, vaan sitä, että olet valmistautunut tilanteeseen  tarvittavat tarvikkeet ja materiaalit ovat mukana  Olet selvittänyt tarpeelliset taustatiedot Palvelee asiakasta  Asiakas voi olla sisäinen tai ulkoinen  Sisäinen asiakas  esim. henkilö, jota autat tietokoneen käytössä  ohjaaja, jonka kanssa neuvottelet työhösi liittyvistä asioista Hoitaa palvelutilanteen jälkitoimet  Jälkitoimet voivat olla  merkintä tietojärjestelmiin, laskutus, tuntilistamerkintä, toimeksiantoon liittyvät muut tehtävät jne

12 KÄYTTÄÄ SOSIAALISEN MEDIAN VIRTUAALISIA TYÖKALUJA LIIKETOIMINNAN TEHOSTAJANA TEHDÄ SISÄISEN VIESTINNÄN JA ASIAKASVIESTINNÄN TIETOTEKNISEEN TOTEUTTAMISEEN JA YLLÄPITOON LIITTYVIÄ TEHTÄVIÄ Nämä riippuvat työtehtävistä, toivon mukaan sellaisia osuu työssäoppimisjaksolle


Lataa ppt "PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google