Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuEeva Kouki Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
PALVELUTEHTÄVISSÄ TOIMIMINEN Mitä näytössä näytetään
2
OPISKELIJA TAI TUTKINNON SUORITTAJA OSAA toimia jossain organisaation toimintaprosessissa, jolloin hän 1.tunnistaa, kuvailee ja dokumentoi liiketoiminnan keskeiset toimintaprosessit ja sidosryhmät 2.käyttää eri työväline- ja viestintäohjelmia omassa työssään 3.käyttää sosiaalisen median virtuaalisia työkaluja liiketoiminnan tehostajana 4.hoitaa palvelutilanteen, jolloin hän suunnittelee ja valmistelee palvelutilanteen palvelee asiakasta hoitaa palvelutilanteen jälkitoimet 5.tehdä sisäisen viestinnän ja asiakasviestinnän tietotekniseen toteuttamiseen ja ylläpitoon liittyviä tehtäviä, jolloin hän viestii sähköisesti ja kirjallisesti laatii, ylläpitää ja muokkaa tilastoja ja raportteja ylläpitää tietokannoissa ja -verkoissa olevaa tietoa.
3
TUNNISTAA, KUVAILEE JA DOKUMENTOI LIIKETOIMINNAN KESKEISET TOIMINTAPROSESSIT JA SIDOSRYHMÄT KÄYTTÄÄ ERI TYÖVÄLINE- JA VIESTINTÄOHJELMIA OMASSA TYÖSSÄÄN Nämä arvioidaan kirjallisesta ja suullisesta työssäoppijan laatimasta esityksestä
4
MUOTO Laaditaan sekä kirjallinen raportti että PowerPoint-esitys, mukaan liitetään taulukoita ja kaavioita sekä kuvia selkeyttämään raporttia ja esitystä Raporttiin sisällysluettelo, sivunumerointi sekä ylä- ja alatunnisteet, käytä asiakirjastandardia Työ esitetään ennakkoon työssäoppimispaikan ohjaajalle ja näytön arviointitilanteessa suullisesti ja kirjallisesti sekä ohjaajalle että opettajalle Jos työ esitellään koululla (riippuu opettajasta), työssäoppimispaikan ohjaajan on annettava lupa työssä esitettyjen asioiden julkistamiseen. Osa asioista voi olla luottamuksellisia, salaisia tai erittäin salaisia.
5
SISÄLTÖ - YLEISKUVAUS Yrityksen yleiskuvaus Toimiala Yritysmuoto Yrityksen koko suhteessa saman toimialan muihin yrityksiin (www.stat.fi yritystilastoista vertailutietoa)www.stat.fi Sijaintipaikka, paikkakunnan ja toimipisteen sijainnin kuvaus Valokuva toimipisteestä, yrityksen logo ja mahdollinen motto
6
SISÄLTÖ - YRITYKSEN LIIKEIDEA Mitä Mitä tuotteita ja palveluita yritys tuottaa Kenelle Ketä ja minkälaisia ovat yrityksen pääasialliset asiakkaat Miten
7
SISÄLTÖ - MITEN Yrityksen organisaatio – kaaviona (Visio, PowerPoint) Esimiehet ja vastuualueet Osastot, mitä milläkin osastolla tehdään Kuinka kirjanpito on järjestetty, mitä siihen liittyvää rekisteröintiä tehdään yrityksen sisällä Kuinka yritys markkinoi WWW-sivut Puhelinluettelon ilmoitukset Mainokset, asiakaskirjeet Somen käyttö: Facebook, Twitter, blogit Näyteikkuna Messut Tuotekehitys Asiakaspalvelun ohjeistus Hinnoittelu (kuinka hinta määräytyy – voi olla että on salaista tietoa) Sisäinen markkinointi (Intranet, koulutukset, viestintä)
8
SISÄLTÖ - MITEN Tietojärjestelmän kuvaus (oltava julkaisulupa) Verkkokaavio (Visiolla), palvelinten ja työasemien kuvaus (omia, ulkoistettuja, leasing) Tärkeimmät käytössä olevat ohjelmistot, käyttötarkoitus Tietoturvamääräykset Salassapito-ohjeet ICT-tuen organisointi
9
SISÄLTÖ - SIDOSRYHMÄT Asiakkaat Toimittajat ja alihankkijat Yhteistyöverkosto Työntekijät – määrä, koulutustaso Rahoittajat (voi olla, että on salaista tietoa)
10
HOITAA PALVELUTILANTEEN KÄYTTÄÄ SOSIAALISEN MEDIAN VIRTUAALISIA TYÖKALUJA LIIKETOIMINNAN TEHOSTAJANA TEHDÄ SISÄISEN VIESTINNÄN JA ASIAKASVIESTINNÄN TIETOTEKNISEEN TOTEUTTAMISEEN JA YLLÄPITOON LIITTYVIÄ TEHTÄVIÄ Nämä arvioidaan kokoaikaisista työtehtävistä prosessinäyttönä
11
HOITAA PALVELUTILANTEEN Suunnittelee ja valmistelee palvelutilanteen Suunnittelu ei tarkoita kirjallista suunnitelmaa, vaan sitä, että olet valmistautunut tilanteeseen tarvittavat tarvikkeet ja materiaalit ovat mukana Olet selvittänyt tarpeelliset taustatiedot Palvelee asiakasta Asiakas voi olla sisäinen tai ulkoinen Sisäinen asiakas esim. henkilö, jota autat tietokoneen käytössä ohjaaja, jonka kanssa neuvottelet työhösi liittyvistä asioista Hoitaa palvelutilanteen jälkitoimet Jälkitoimet voivat olla merkintä tietojärjestelmiin, laskutus, tuntilistamerkintä, toimeksiantoon liittyvät muut tehtävät jne
12
KÄYTTÄÄ SOSIAALISEN MEDIAN VIRTUAALISIA TYÖKALUJA LIIKETOIMINNAN TEHOSTAJANA TEHDÄ SISÄISEN VIESTINNÄN JA ASIAKASVIESTINNÄN TIETOTEKNISEEN TOTEUTTAMISEEN JA YLLÄPITOON LIITTYVIÄ TEHTÄVIÄ Nämä riippuvat työtehtävistä, toivon mukaan sellaisia osuu työssäoppimisjaksolle
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.