Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Liikuntaluokat ja Urheiluakatemia Sami Vastamäki, LiTM, Urheilupuiston koulu, liikuntaluokat.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Liikuntaluokat ja Urheiluakatemia Sami Vastamäki, LiTM, Urheilupuiston koulu, liikuntaluokat."— Esityksen transkriptio:

1 Liikuntaluokat ja Urheiluakatemia Sami Vastamäki, LiTM, Urheilupuiston koulu, liikuntaluokat

2  N. 150 liikuntaluokkalaista 7-8-9 -luokilla  Lajikirjo: jääkiekko, jalkapallo, ampumahiihto, hiihto, yleisurheilu, cheerleading, paini, lentopallo, sirkus jne…  Akatemiavalmennusta (esiakatemiaryhmiä)  Koripallo  Jalkapallo  Jääkiekko  Lentopallo Liikuntaluokat urheilupuistossa

3  7 luokille ke aamu  Koripallo (Jyri Haikonen, Kouvot/Akatemia),  Jalkapallo (Jukka Lindström, Akatemia/Sudet)  Jääkiekko (Samu Suurnäkki, Pokli/Akatemia)  8 luokille ma aamu  Jääkiekko (Samu Suurnäkki, Pokli/Akatemia)  Jalkapallo (Jukka Lindström, Akatemia/Sudet)  9 luokille to aamu  Akatemiaryhmien mukana jalkapallo, lentopallo  Jääkiekko, 2 akatemiaryhmän mukana, esiakatemiaryhmä (Samu Suurnäkki)  Muilla valmentajan/opettajan tekemän suunnitelman mukaan Esiakatemiaryhmät

4  Lajivalmennustunnit  3 viikkoa laji  1 viikko yhteinen  Akatemia- / seuravalmentajat mukana arjessa  Yhteinen missio, punainen lanka  Liikuntaluokkalaisten tunnit osa kokonaisharjoittelua  Jatkuva yhteydenpito akatemiavalmentajien kanssa ja osan seuravalmentajien kanssa Koulun ja seuran yhteistyö

5  Liikuntaluokilla pystytään toimimaan homogeenisten ryhmien kanssa  Vaatimustaso kovempi kuin yleisopetuksen luokilla  Tunnit seuraharjoittelun ja koululiikunnan välimaastossa  Seuratoiminnan tukiharjoittelua  Kehonhallinta, telinevoimistelu, yksilö- / lajikohtaisiin haastealueisiin pureutuminen  Esim. 8-9 luokkalaisten kanssa pojilla painopistealueena tällä hetkellä jalkanopeus/-koordinaatio, liikkuvuus (lonkka, takareisi, pakara) Koulun ja seuran yhteistyö

6  Seuratoiminnan tukiharjoittelu jatkuu  Havaintomotoriikka, päätöksenteko  Henkilökohtaiset suunnitelmat  Osa aamutreeneistä voidaan ottaa henk.koht ominaisuuksien harjoitteluun, puutteiden parantaminen  Pelitaktisten osa-alueiden treeni (pelikäsitys, leveys-syvyys, lentoradat, hahmottaminen)  Vammat riesana  Kuntouttava/huoltava harjoittelu tunneilla  Tavoitteena YLEISTAITAVUUS  Luonteva liikkuminen tilaan – aikaan nähden  Harjoittelun yksipuolisuuden rikkominen Koulun ja seuran yhteistyö

7  Mukana Olympiakomitean akatemia/- esiakatemiasuunnittelussa  Kansalliset painopisteet  Valintatestit  Harjoittelun painotukset  Paikalliset ratkaisut  Resurssit  Koulupuoli  Akatemian valmennusresurssi tärkeässä roolissa  Lisäresurssia koulupuolelta lisää (valmennuksen suunnittelu, seuravalmentajien kanssa yhteydenpito ja toiminnan suunnittelu) Esiakatemiaohjelma

8 Vanhempien rooli urheilevan yläkoululaisen tukena Valintojen aikaa

9  Tuki, kannustus  Seuranta, havainnoiminen  Kokonaisrasituksen taso  Henkinen tila / jaksaminen  Ravinto  Lepo  Koulumenestys  Yhteiset arvot Vanhempien rooli

10  Valinnan aika – tuleeko minusta urheilija?  Harjoitusmäärät kasvavat, tehot kasvavat, kisamatkat pitenevät  Rahallinen panos?  Entäs jos kaikki ei menekään niin kuin Strömsössä?  Kuinka pitää innostus / palo urheiluun hengissä?  Vammat ja niistä palautuminen?  Murrosiän aiheuttamat haasteet?  Keskustelu nuoren kanssa / nuoren kuuntelu  Yhteisten pelisääntöjen luominen / noudattaminen  Haluaako nuori itse menestyä vai haluaako vanhemmat?  Drop out – mitäs sitten tehdään?  Elämänhallinnan suunnittelua Vanhempien rooli

11 Sekä seuran, koulun että vanhempien yhteinen tavoite: Terve nuori - urheilijan alku Sosiaalisesti, arvoiltaan, psyykkisesti, fyysisesti Vanhempien rooli

12 Kiitos!


Lataa ppt "Liikuntaluokat ja Urheiluakatemia Sami Vastamäki, LiTM, Urheilupuiston koulu, liikuntaluokat."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google