Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuHanna Väänänen Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
HUNGRY FOR FINLAND Ajankohtaista ruokamatkailusta Kristiina Havas 22.1.2016, Haaga-Helia amk Yhdessä enemmän – toimialojen yhteistyöllä kasvua ja uudistumista
2
Ruokamatkailustrategiavideo 2
3
Visio 2020 Hungry for Finland! Ruoka tärkeäksi ja elämykselliseksi osaksi Suomen matkailua ! Missio ”Mitä useampi kokki, sen maukkaampi soppa!” Ruoka- ja matkailutoimijat laajasti mukaan!
4
Bloom Consulting:Finland’s touristic demand – Digital Demand (D²©): summary report Paikallinen ruokakulttuuri kärkeen! Minkälaista kansainvälinen matkailukysyntä on, kun sitä tarkastellaan Suomea koskevien digitaalisten hakujen kautta? Luontoelämysten jälkeen paikallinen ruokakulttuuri sekä talviurheilu olivat suosikkiaiheet Suomesta potentiaalisten matkailijoiden keskuudessa. Visit Finlandin tilaaman tutkimuksen on toteuttanut Bloom Consulting.
5
Ruokamatkailun kehittämisen 3 temaattista painopistealuetta 5 Taste of place Alueellinen ruokakulttuuri, suomalaisuus ja suomalainen elämäntapa maistuvat Pure pleasure Suomalainen puhdas ruoka tekee hyvää mielelle ja ruumiille Cool and creative from Finland Kansainvälisesti tunnustetut ruokailmiöt Ruoka ja ruokailu ovat oleellisia ja elämyksellisiä osia matkailutuotetta
6
Lisää strategisia valintoja: Ruokamatkailun 6 Kaikille näille osa-alueille on määritelty strategiassa konkreettiset toimenpiteet ja mahdolliset toteuttajat. Strategiassa tulee tehdä valintoja, kaikkea ei voida kehittää.
7
Visit Finlandin tuoteteemoissa ruokamatkailutuotteet ovat vahvistuneet 7 Talvi- matkailu ja ruoka Kesän luonto- matkailu ja ruoka Kulttuuri- matkailu ja ruoka Hyvinvointi- matkailu ja ruoka Visit Finlandin tuoteteemoissa ruokamatkailutuotteet vahvistuvat
8
-pajat maakunnissa ja alueilla Sovitut: Etelä-Savo 26.9.2015 Pohjois-Savo 4.11.2015 Satakunta 12.1.2016 Varsinais-Suomi Pohjois-Karjala 8 Osa toteutetaan yhdessä Visit Finlandin kärkihankkeiden kanssa Ruokamatkailustrategia pähkinänkuoressa Suomen huippuja, Ruokamatkailukilpailun satoa Kolme minuuttia ruokamatkailun trendeistä – What is cooking? Ruokamatkailun asiakkaita ja tarpeita Ruokamatkailun alueprofiili, ruokamatkailun ”kattaus” Miten tästä eteenpäin? Osallistujien toimenpiteet alueen ruokamatkailun kehittämiseksi H4F -pajat ovat moduloitu valmennus- ja sparrauspaketti, joka on luotu ruokamatkailun kehittämiseen
9
Työkaluja suomeksi englanniksi ruotsiksi Tulossa: Evästä tapahtumien ja museoiden ruokapalveluihin
10
HUNGRY FOR FINLAND Suomen ruokamatkailukilpailu 10 Suomessa on hyviä ruokamatkailutuotteita!
11
11 Voittaja: Majatalosta majataloon -retket Kamariherran kalaasit Mustion Linnassa Merkittävät ruokamatkailuteot Inari Menu/Tradition Hotel Kultahovi Malmgårdin kartano Kunniamaininnat Food Helsinki HEL YEAH -taskuesite, Helsingin ruokakulttuuri ja ilmiöt, Visit Helsinki Food & Fun ruokafestivaali, Food & Fun Finland
12
12 kristiina.havas@haaga-helia.fi, projektipäällikkö kristiina.adamsson@haaga-helia.fi projektikoordinaattori Kristian.sievers@haaga-helia.fi projektikoordinaattori Lisätietoa ja materiaaleja Uudet nettisivut! www.hungryforfinland.fi www.hungryforfinland.fi InstagramInstagram: @hungryforfinland Tilaa uutiskirje
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.