Lataa esitys
Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota
JulkaistuAnna Laakso Muutettu yli 7 vuotta sitten
1
Lapin yliopiston visuaalinen ilme 2004 - 2006 Graafinen ohjeisto: www.urova.fi/visual
2
Miksi yhtenäinen ilme? Tunnettuus - valitsemme mieluummin tutun kuin tuntemattoman Näkyvyys - visuaalinen viesti on nopea ja tehokas - toistuva viesti jää mieleen Yhtenäisyys - yksimielisyys, vahvuus, luotettavuus Hyvä laatu ja maine - Lapin yliopiston tunnus ja visuaalinen ilme ovat laadun tae
3
Visuaalinen ilme: Graafinen ohjeisto Kaikilla samanlaiset - kirjelomakkeet ja -kuoret - käyntikortit - yleisesitteet jne. - typografia Tiedekuntien omaleimaisuus - tunnusvärit - kuva-aineisto - julkaisusarjat Kaikissa julkaisuissa LaY:n tunnus! Kohderyhmän huomioiminen - viranomaiset - lukiolaiset - kansainvälinen viestintä
4
Lapin yliopiston visuaalinen ilme 2004 - 2006 Kiteyttää yliopiston tavoitteet, visiot ja toiminnan tärkeimmät arvot Ilmentää yliopiston kehitysvaihetta Hallittu muutos, johdonmukainen linja, pitkäjänteisyys Toistuvuudesta lisäarvoa ja uskottavuutta Yhteisö puhuu samaa visuaalista kieltä Mikään osa-alue ei ole merkityksetön Visuaalisen ilmeen kehittämisryhmä tukena Prof. Riitta Brusila, kehittämispääll. Marja Seliger, op. Silja Nikula + LaY/Viestintäyksikkö
5
Identiteetin tunnukset Logo Kaj Erik Kajanderin kide-merkki säilyy (1980) Kaksikielisyys ja yksivärisyys tuovat kustannussäästöjä Pääväri sininen (Pantone 301) Kirjainlaji: Poppl-Laudatio Regular
6
Identiteetin tunnukset Tunnusvärit Pääväri sininen (Pantone 301) Kehitystä, talvi, isänmaallisuus. Myös älyn värisymboli. Tehosteväri oranssi (Pantone 144) Energisyys, keskiyön aurinko ja kesä. Valkoinen (paperi) Puhtaus, talven lumi. Juhlailmeessä myös kulta (Pantone 8962)
7
Identiteetin tunnukset Typografia - kirjainlajien valikoima Moderni ja klassinen yhdistyvät Painotuotteet: Otsikot ja lyhyet tekstit: Myriad Pro –Moderni päätteetön fontti. Edustaa uuden ajan kirjainmuotoilua. Pitkät tekstit (leipäteksti): Adobe Garamond Pro –Klassinen, ekonominen tilankäyttö, luettavuus erinomainen Verkkoviestintä: Arial –Selkeä fontti näyttöpäätteellä
8
Identiteetin tunnukset Paperi Valitaan käyttötarkoituksen mukaan Pyritään suosimaan kotimaista paperia Kuvallinen viestintä Korostaa yhteisöllisyyttä, yksilöllisyyttä ja ympäristöä Opiskelijoita ja henkilöstöä yhdessä ja erikseen erilaisissa arjen tilanteissa Toimitilojen viihtyisyys Pohjoisuus
9
Muutosaikataulua Domain-nimi muuttuu vuoden vaihteessa –urova.fi --> ulapland.fi –www-sivujen käyttöliittymä uudistetaan –s-postiosoitteet muuttuvat huhtikuun 2004 alussa (etunimi.sukunimi@ulapland.fi) Yliopistotason esittelyaineisto uudistuu syksyn 2003 aikana –mm. yleisesitteet, kansiot, kassit, esittelykalvot, kartta, virka-autot, viranhakuilmoitukset, messuosasto, mainokset Kirjelomakkeet ja -kuoret uudistetaan tarpeen mukaan, käyntikortit keväällä 2004 Tiedekuntien ilmeiden kehittäminen 2004 - ensimmäisinä kauppatieteiden ja matkailun tiedekunta ja yhteiskuntatieteiden tiedekunta
10
Esimerkkejä uudesta ilmeestä LaY:n yleisesite kansainvälisille kohderyhmille (englanti)
11
Esimerkkejä uudesta ilmeestä LaY:n folderi eli esitekansio. Kaksikielinen (suomi + englanti)
12
Esimerkkejä: kirjelomake ja -kuori
13
Esimerkkejä LaY:n juhlailmeestä Lukuvuoden avajaiskutsu ja juliste (A3). Juhlailme on hillitty, graafinen ja tyylikäs. Lisävärinä kulta.
14
Esimerkkejä: Opiskelijoiden rekrytointi Messuosasto (2-osainen)
15
Esimerkkejä: Opiskelijarekrytointi Tuleville opiskelijoille suunnattu mainos. Samaan tyyliin myös Valintaopas 2004 ja Abi-lehti 2005. Alla: Messuosasto
16
Pohjoisen puolesta – Pohjoista varten Visuaalinen ilme verkkosivuilla: http://www.urova.fi/visual
Samankaltaiset esitykset
© 2024 SlidePlayer.fi Inc.
All rights reserved.