Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Esittely latautuu. Ole hyvä ja odota

Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016.

Samankaltaiset esitykset


Esitys aiheesta: "Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016."— Esityksen transkriptio:

1 Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016

2 Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016

3 Julkistaminen Petri Rouvinen, Etlatieto Oy #digibarometri2016

4 2016 1

5 Teema: Digialustojen hyödyntäminen on vähäistä Klaus Castren, Aalto-yliopisto Aleksi Kortelainen, Aalto-yliopisto Timo Seppälä, Aalto-yliopisto & ETLA #digibarometri2016

6

7 Teema: Kansainvälinen kilpailu kiristyy verkkokaupassa Jaakko Pihlaja, Google #digibarometri2016

8 Googlen data kansainvälisen digikilpailun aineistona Tutkimalla Googlen laajaa mainosaineistoa havaitaan että Suomessa useilla verkon toimialoilla kansainväliset toimijat ovat hyvin vahvoilla, ja että kilpailu on kiristynyt entisestään Toisaalta voidaan todeta, että suomalaiset verkkokauppatoimijat ovat varovaisia kansainvälisillä markkinoilla, ja suomalaisilla yrityksillä on vielä paljon hyödyntämättömiä mahdollisuuksia. Kuinka moni suomalaisten mainosklikkauksista johtaa ulkomaisen yrityksen verkkosivustolle? Miten aktiivisia suomalaiset kaupan alan yritykset ovat kansainvälisesti verrattuna naapurimaihin?

9 Digikilpailu asiakkaista kiristyy kotimaassa Ulkomaisten yritysten %-osuus kaikista mainosklikeistä Suomessa 2013-2015. Lähde: Perustuu Googlen mainoskanavien kautta toteutuneisiin mainosklikkeihin 2015 kolmella ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Suomalaisten klikkaukset koti- ja ulkomaisten yritysten verkkosivustoille. Kaikissa tutkituista verkon hakukategorioista yli puolet käyttäjien mainosklikkauksista johtaa ulkomaisen yrityksen verkkokauppaan tai verkkosivustolle Neljällä toimialalla viidestä osuus on kasvanut viime vuosien aikana Tulokset indikoivat vahvasti ulkomaisten verkkokauppojen markkinaosuuden kasvun jatkuvan edelleen Ulkomaisten yritysten %-osuus mainosklikeistä Suomessa

10 Suomalaiset varovaisia kansainvälisessä verkkokaupassa Kuinka monesta maasta kaupan alan suurimmat yritykset tavoittelivat asiakkaita keskimäärin vuosina 2014-2015? Lähde: Perustuu Googlen mainoskanavien kautta toteutuneisiin mainosklikkeihin 2014 ja 2015 kolmella ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Suurimmat kunkin maan kaupan alan yritykset, keskimääräinen maiden lukumäärä, josta yritykset ylipäätään tavoittelevat asiakkaita mainosten avulla. Suomalaiset kaupan alan yritykset tavoittelevat uusia asiakkaita mainosten avulla selvästi verrokkimaita harvemmasta lukumäärästä maita Vientitoimintaa harjoittavat kotimaiset toimijat tekevät sitä selvästi pohjoismaisia verkkoyrityksiään pienemmässä mittakaavassa Ulkomaita saatujen mainosklikkausten osuus kaikista mainosklikeistä Lähde: Perustuu Googlen mainoskanavien kautta toteutuneisiin mainosklikkeihin 2014 ja 2015 kolmella ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Suurimmat ulkomailta asiakkaita tavoittelevat kunkin maan kaupan alan yritykset, keskimääräinen ulkomailta hankittujen mainosklikkausten osuus kaikista klikeistä.

11 Kansainvälisillä digitaalisilla markkinoilla on vielä paljon voitettavaa Verkossa ei tunneta perinteisiä maarajoja, joten globaalit markkinat ovat yritysten saavutettavissa digitaalisin keinoin Tutkimus osoittaa, että kansainvälinen kiristyvä kilpailu näkyy myös Suomessa, ja että suomalaiset verkkokauppatoimijat ovat vielä varovaisia kansainvälisesti Digitaalisten mahdollisuuksien hyödyntäminen yrityskentässä kansainvälisesti on Suomen tulevaisuuden kilpailukyvyn edellytys Google ja Team Finland ovat yhdessä julkistaneet viennin edistämiseen tarkoitetun verkkopalvelun, jossa esitellään suomalaisten pk-yritysten käyttöön tarkoitettuja työkaluja ja menestystarinoita. Palvelun tarkoituksena on mahdollistaa suomalaisten yritysten kansainvälinen kasvu digitaalisten kanavien kautta.

12 Teema: Suomalaisten yritysten digitaalinen kyvykkyys Mikko Honkanen & Lauri Häme, Vainu #digibarometri2016

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23 Keynote: Kukoista tai kuole – Finanssialan digimurros Pekka Ylihurula, S-Pankki #digibarometri2016

24 Paneeli: Mistä menestys rakentuu? Bo Harald, Sampo Hietanen, Kati Riikonen #digibarometri2016

25 Lopputiivistelmä #digibarometri2016

26 Kiitos! www.digibarometri.fi #digibarometri2016


Lataa ppt "Tilaisuus alkaa klo 9. #digibarometri2016. Tervetuloa Tuomo Luoma, Verkkoteollisuus #digibarometri2016."

Samankaltaiset esitykset


Iklan oleh Google